Ledigt jobb: Administrativ assistent
- Jobb
- Global Mobility Administrator
Global Mobility Administrator
Sway Sourcing Sweden ABStockholms län, Södertälje
Tidigare erfarenhet är önskad
169 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Rollen i korthet
Som Global Mobility Administrator får du en central roll i att stötta organisationens Global Mobility-funktion. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa effektiva processer, korrekta ekonomiska flöden och god kommunikation mellan interna och externa parter.
Dina ansvarsområden
1. Process ManagementSäkerställa och underhålla processer kopplade till ekonomi, fakturering och dokumentation
Följa interna riktlinjer för dataskydd och hantering av personuppgifter
Bidra till processförbättringar och ökad effektivitet
Stödja hantering av åldrade fordringar och korrekt on-charging
Samarbeta med HR, ekonomi, IT och externa leverantörer
Koordinera fakturor och ekonomiska flöden
Stödja medarbetare, chefer och teammedlemmar i frågor kopplade till mobilitet
Säkerställa korrekt arkivering och dataskyddshantering
Uppdatera processer vid ändrade regelverk
Hantera risker kopplade till faktureringsprocesser
Underhålla register och ekonomiska aktiviteter
Skapa rapporter och analysunderlag
Bidra med förbättringsinsikter kring processer och finanser
Stödja medarbetare och chefer via inbox och ärendehantering
Hantera frågor kring fakturering och internationella uppdrag
Förbereda standarddokumentation, t.ex. för socialförsäkringsansökningar
Delta i löpande administrativa uppgifter för teamet
Kravprofil
Erfarenhet & kompetensNågra års erfarenhet av administration inom HR, ekonomi eller global mobility.
God förståelse för fakturering, kostnadsallokering och ekonomiska flöden.
Vana att hantera flera interna och externa intressenter.
Erfarenhet av att arbeta i olika systemmiljöer och inom HR-, ekonomi- och ärendehanteringssystem
Förmåga att arbeta med stora datamängder och ta fram rapporter
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Hög integritet & noggrannhet
Självständig och strukturerad
God kommunikationsförmåga
Praktiska detaljer
Uppdragsperiod: 2026-01-12 – 2026-06-30 Arbetsort: Södertälje Sista ansökningsdag: 11 december 2025
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Löne- och personaladministratörer
Kommunstyrelseförvaltningen, HR-avdelningen, Löneenheten
Tis, 9 dec 2025 - 15:49 -
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Danderyds sjukhus, Ortopedi, Avdelning 58
Tis, 9 dec 2025 - 14:36