ICA Sverige AB - Logo

Performance marketing specialist – Digital media på ICA Reklam

ICA Sverige AB

Västra Götalands län, Kungälv

Tidigare erfarenhet är önskad

4 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Performance marketing specialist – Digital media (tillsvidare), ICA Reklam

Vill du accelerera hur ett av Sveriges starkaste varumärken syns, mäts och optimeras i digitala kanaler? Som Performance marketing specialist/Martech Specialist på ICA Reklam blir du länken mellan marknad och teknik – du implementerar, integrerar och optimerar lösningar som gör skillnad för butiker och kunder.

Om rollen

Du arbetar hands-on i vår martech-stack och annonsplattformar, säkerställer korrekt mätning och spårning, bygger integrationer/automation och stödjer tvärfunktionella team med analys och datadriven utveckling. Nära samarbete med produktchefer, kundteam, IT och Digital Analys.

Erfarenheter:

  • God kunskap i Google Ads, Meta ads, Tiktok, DV360 & CM360 m.fl.
  • God kunskap av programmatiska köp och deals
  • God kunskap av PLA-annonsering samt feedhantering
  • God kunskap inom analysverktyg som GA4, funnel m.fl.
  • God kunskap inom annonsoptimering på köpt media
  • God kunskap inom spårning. GTM, CAPI samt uppsättning av Konverteringsspårning.
  • God kunskap inom GDPR och Cookies
  • God kunskap inom marketing automation och integrationer samt API:er
  • God kunskap om Ai och praktiska appliceringsområden

Dina ansvarsområden

  • Äga och utveckla automationslösningar inom digital annonsering
  • Driva utveckling inom vår digital marknadsföringsportfölj
  • Sätta upp, optimera och kvalitetssäkra kampanjer i DV360/CM360 samt större annonsplattformar (Google/Meta m.fl.).
  • Driva integrationer och automation mellan plattformar (API:er, webhooks) samt aktivering via CDP/Marketing Automation/CRM.
  • Bygga spårning, rapportering och analys i GA4; sprida insikter och utbilda team.

Din profil

  • 5+ års erfarenhet av digital annonsering (SEM, SoMe, Display) och martech.
  • Vana av DV360/CM360 samt Google Ads och Meta Ads.
  • Erfarenhet av API‑integrationer
  • Datadriven analys och rapportering i GA4.

Vill du göra skillnad i skärningspunkten mellan data, teknik och marknadsföring – och hjälpa ICA-butikerna att nå kunderna smartare? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tillträde

December 2025

Kontaktuppgifter

Vill du ha mer information om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Karl Andersson Kristiansen [email protected]

Facklig kontaktperson: Daniela Fagernäs, [email protected], 072-220 01 96

Eva Tottie AF, [email protected], 0702-46 49 09

Sista dag för ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-12-09. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00