Veritaz AB - Logo

Senior Program Manager till Veritaz

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

12 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meriterad historia av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior Program Manager för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Koordinera och leda flera projekt inom ett stort, flerårigt hälso- och sjukvårdsprogram, och säkerställa att de är i linje med strategiska mål.
  • Säkerställa struktur och efterlevnad av den etablerade projektmodellen, följa upp på milstolpar, scheman, risker och beroenden.
  • Hantera resurser över programmet, inklusive att uppdatera resursmatriser och samordna interna och externa bidragsgivare.
  • Upprätthålla tydlig och korrekt dokumentation såsom versioner, protokoll, mötesprotokoll och statusrapporter.
  • Överse budgetuppföljning, hantera fakturor och förbereda material och analyser för styrgruppsmöten.
  • Driva samarbete med kunden, interna funktioner och stödfunktioner för att säkerställa en framgångsrik implementering av ett hälso- och sjukvårdssystem.
  • Säkerställa dokumenterad riskhantering och kontinuerlig framsteg i enlighet med programplaner.

Vad du tar med dig:

  • Erfarenhet av projekt- och programhantering, helst inom hälso- och sjukvårdsområden.
  • Bakgrund inom hantering av hälso- och sjukvårdssystem eller digitala verktyg som Cosmic, Take Care eller Millennium.
  • Stark förståelse för hälso- och sjukvårdsorganisation, processer och arbetsflöden.
  • Förmåga att översätta strategier till konkreta handlingsplaner och koordinera flera uppgifter på ett strukturerat och analytiskt sätt.
  • Starka samarbets- och kommunikationsförmågor, med förmåga att arbeta tvärfunktionellt och förklara komplexa ämnen tydligt.
  • Kännedom om styrningsmodeller, ITIL-processer och digitala samarbetsverktyg som Teams, Planner, Jira och SharePoint.
  • Hög standard på dokumentationsförmåga, inklusive versionskontroll, strukturerad dokumenthantering och noggrann rapportering.
  • Relationsbyggande inställning med förmåga att engagera intressenter och bidra till lärande över hela organisationen.
  • Flytande i engelska och svenska.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00