Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Deltidsredovisningsekonom till FlexLink i Göteborg
Deltidsredovisningsekonom till FlexLink i Göteborg
Flexlink ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
84 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om FlexLink
FlexLink är en ledande organisation med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och har verksamheter i 26 länder och är representerad i mer än 60. Vi är en ledande leverantör av högkvalitativa lösningar till tillverkningsindustrier som livsmedel, drycker, vävnader, personlig vård, läkemedel, fordonsindustri, batterier och elektronik.
Vår affärsportfölj omfattar ett brett utbud av innovativa lösningar inom automatiserade produktionsflöden, med transportördesign, skräddarsydd transportörteknik och mjukvarustöd för att hantera informationsflöden i en produktionsprocess för att matcha materialrörelsen. Genom att arbeta nära våra globala kunder strävar vi efter att erbjuda toppmoderna lösningar som ger produktivitetseffektivitet och möjliggör hållbar tillverkning idag och imorgon.
För mer detaljerad information om FlexLink och dess omfattande affärslandskap, vänligen besök www.flexlink.com.
FlexLink är en del av Coesia, en grupp av innovationsbaserade industri- och förpackningslösningsföretag som verkar globalt, med huvudkontor i Bologna, Italien. Coesia verkar i 34 länder med 20 olika företag och sysselsätter över 8 000 personer.
Om rollen
Vi söker nu en student som vill få erfarenhet av att arbeta inom en finansfunktion.
Detta är en deltidsroll, som arbetar 20-25%, baserad i Göteborg på FlexLinks huvudkontor. Som redovisningsekonom för leverantörsskulder kommer du att stödja alla uppgifter relaterade till A/P, GRIR, kontoposter och kontorekoncilieringar. Du kommer att få stöd i dina dagliga uppgifter från dina kollegor och redovisningsteamets ledare men rapportera till Accounting & Consolidation Manager för FlexLink Group.
Huvudsakliga aktiviteter och ansvarsområden
- Administrera leverantörsskulder.
- Registrera leverantörsfakturor.
- Stödja i;
- Förberedelse av betalningsfiler.
- Omvärdering av valutor.
- Rensa balanskonton och kontorekoncilieringar.
- Tillsammans med redovisningsteamet slutföra den månatliga och årliga bokslut.
- Säkerställa efterlevnad av skatte- och redovisningsregler, gruppriktlinjer och IFRS-standarder.
Vad du behöver för att lyckas
- Är en självgående person som gillar att ta egna initiativ och trivs med att arbeta i team.
- Är strukturerad, har en resultatinriktad inställning och arbetar med hög kvalitet.
- Är en lagspelare med starka samordningsförmågor.
- Strävar kontinuerligt efter förbättringar, standardiseringar och effektivitet.
- Har intresse och erfarenhet av processförbättringar och att sätta gemensamma riktlinjer över hela gruppen.
- Har starka kommunikationsfärdigheter som säkerställer tydlig och lämplig kommunikation på flera organisatoriska nivåer.
- Är flytande i svenska och engelska.
Vårt erbjudande
- Kollektivavtal (inkl. pensionsbidrag)
- Möjlighet till hybridarbete
- Flexibla arbetstider
- Parkeringsmöjligheter på plats och bra förbindelser med tåg/spårvagn/buss, etc.
Gå med i teamet!
Detta är initialt ett 6-månaders visstidskontrakt för en deltidsposition, med möjlighet till förlängning. Om du har några frågor, tveka inte att kontakta Siri Taripanah på [email protected]
Observera att vi på grund av GDPR inte kommer att acceptera ansökningar via mail. Vänligen använd länken för att ansöka via vår karriärsida.
Externa byråer ombeds vänligen att inte kontakta företaget angående denna position.
Coesia är en arbetsgivare med lika möjligheter och omfamnar mångfald och inkludering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb