Ledigt jobb: Systemförvaltare
- Jobb
- Customer Experience Lead för Datacenter
Customer Experience Lead för Datacenter
Aurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USAOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
16 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Customer Experience (CX) Lead för ett datacenter ansvarar för att säkerställa sömlösa, kundcentrerade interaktioner och leverera högkvalitativa tjänster till kunder som verkar inom Microsoft-ekosystemet. Denna roll kräver en djup förståelse för datacenteroperationer, molninfrastruktur och Microsofts teknikstack, kombinerat med en passion för att förbättra kundnöjdhet och operationell effektivitet.
Nyckelansvarsområden
Kundupplevelse Strategi & Ledarskap
- Utveckla och implementera kundupplevelse-strategier anpassade till kunder som använder Microsoft-baserade datacenterlösningar.
- Leda initiativ för att förbättra kundengagemang, nöjdhet och retention.
- Förespråka kundens röst, säkerställa att feedback samlas in, analyseras och integreras i kontinuerliga förbättringsplaner.
Operationell Excellens
- Överse leveransen av datacenter-tjänster för att säkerställa överensstämmelse med Service Level Agreements (SLA) och branschens bästa praxis.
- Samarbeta med tekniska team för att lösa kundproblem relaterade till Microsoft-baserade system, inklusive Azure, Microsoft 365 och hybridmiljöer.
- Övervaka och rapportera om nyckelprestandaindikatorer (KPI) för att bedöma och förbättra tjänsteleverans och kundnöjdhet.
Kundrelationshantering
- Fungera som den primära kontaktpunkten för eskaleringar, säkerställa snabb lösning av tekniska eller service-relaterade problem.
- Bygga och upprätthålla starka relationer med nyckelintressenter, inklusive IT-chefer, beslutsfattare och partners.
- Genomföra regelbundna kundrecensioner för att bedöma prestation, ta itu med bekymmer och identifiera tillväxtmöjligheter.
Utbildning & Möjliggörande
- Utbilda kunder om datacenterkapabiliteter, Microsoft-teknologier och bästa praxis för optimering.
- Samarbeta med interna team för att säkerställa att personalen är utbildad i att leverera exceptionella kundupplevelser inom Microsoft-ekosystemet.
Samarbete & Tvärfunktionell Koordinering
- Arbeta nära försäljnings-, tekniska och driftsteam för att anpassa kundbehov med affärsmål.
- Partnerskap med Microsoft-kontohanterare och supportteam för att förbättra kundupplevelsen.
- Bidra till utvecklingen av nya tjänster och lösningar baserat på kundinsikter och branschtrender.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Swebygg Gruppen
-
Meet a Groups kund
-
Arena Utbildning Eskilstuna
-
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.
Svenska Familjehem AB
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56