Senior Service Desk Agent

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

29 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meritlista av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior Service Desk Agent för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Felsöka och installera system främst i en Windows-miljö.
  • Effektivt och effektivt lösa både hårdvaru- och mjukvaruproblem.
  • Hantera och registrera ärenden med hjälp av företagets ärendehanteringssystem.
  • Ge support för Office-applikationer (O365), Windows 7/10, Outlook och nätverksrelaterade problem, inklusive TCP/IP.
  • Administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.
  • Leverera support via telefon, fjärrverktyg som TeamViewer och på plats.

Vad du tar med dig:

  • Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller 1 års erfarenhet kombinerat med IT-utbildning.
  • Starka datorkunskaper och ett visat intresse för IT.
  • Utmärkt kunskap i svenska och engelska, både tal och skrift.
  • Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och felsöka Office-applikationer (O365) och Windows-miljöer.
  • En noggrann och ansvarsfull inställning, med en stark passion för felsökning och teamwork.

Föredragna kvalifikationer:

  • Erfarenhet av PowerShell-skriptning.
  • Ett intresse för problemhantering.
  • Kännedom om IP-telefoni-system, särskilt Cisco.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke