Customer Experience Lead för Datacenter

Aurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USA

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

16 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Customer Experience (CX) Lead för ett datacenter ansvarar för att säkerställa sömlösa, kundcentrerade interaktioner och leverera högkvalitativa tjänster till kunder som verkar inom Microsoft-ekosystemet. Denna roll kräver en djup förståelse för datacenteroperationer, molninfrastruktur och Microsofts teknikstack, kombinerat med en passion för att förbättra kundnöjdhet och operationell effektivitet.

Nyckelansvarsområden

Kundupplevelse Strategi & Ledarskap

  • Utveckla och implementera kundupplevelse-strategier anpassade till kunder som använder Microsoft-baserade datacenterlösningar.
  • Leda initiativ för att förbättra kundengagemang, nöjdhet och retention.
  • Förespråka kundens röst, säkerställa att feedback samlas in, analyseras och integreras i kontinuerliga förbättringsplaner.

Operationell Excellens

  • Överse leveransen av datacenter-tjänster för att säkerställa överensstämmelse med Service Level Agreements (SLA) och branschens bästa praxis.
  • Samarbeta med tekniska team för att lösa kundproblem relaterade till Microsoft-baserade system, inklusive Azure, Microsoft 365 och hybridmiljöer.
  • Övervaka och rapportera om nyckelprestandaindikatorer (KPI) för att bedöma och förbättra tjänsteleverans och kundnöjdhet.

Kundrelationshantering

  • Fungera som den primära kontaktpunkten för eskaleringar, säkerställa snabb lösning av tekniska eller service-relaterade problem.
  • Bygga och upprätthålla starka relationer med nyckelintressenter, inklusive IT-chefer, beslutsfattare och partners.
  • Genomföra regelbundna kundrecensioner för att bedöma prestation, ta itu med bekymmer och identifiera tillväxtmöjligheter.

Utbildning & Möjliggörande

  • Utbilda kunder om datacenterkapabiliteter, Microsoft-teknologier och bästa praxis för optimering.
  • Samarbeta med interna team för att säkerställa att personalen är utbildad i att leverera exceptionella kundupplevelser inom Microsoft-ekosystemet.

Samarbete & Tvärfunktionell Koordinering

  • Arbeta nära försäljnings-, tekniska och driftsteam för att anpassa kundbehov med affärsmål.
  • Partnerskap med Microsoft-kontohanterare och supportteam för att förbättra kundupplevelsen.
  • Bidra till utvecklingen av nya tjänster och lösningar baserat på kundinsikter och branschtrender.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Prognoser och Tips för 11-12 Jan 2025
    Lör, 11 jan 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56