Ledigt jobb: Logistiker
- Jobb
- Logistics Service Coordinator till WALLENIUS SOL i Göteborg
Logistics Service Coordinator till WALLENIUS SOL i Göteborg
OIO Väst ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
92 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om tjänsten
Nu söker vi en Logistics Service Coordinator till vår partner WALLENIUS SOL som verkar inom sjöfart och är placerad i Göteborg. Rollen passar dig som har en utbildning inom internationell logistik och har hunnit få några års arbetslivserfarenhet, gärna från ett rederi eller som speditör. Som person tar du initiativ, är självgående, nyfiken och vill vara med och påverka till utvecklingsprojekt samt verksamheten. Om du vill jobba inom ett föränderligt spännande bolag där du får möjlighet att utvecklas i din roll kan den här tjänsten passa din profil.
Som Logistics Service Coordinator har du en god känsla för service där du ansvarar för att leverera bästa möjliga bemötandet till kunderna. Detta gör du genom att möta kundernas behov gällande transporter av gods och ansvarar för att boka laster på bolagets egna fartyg, hos andra rederier, men även gods som ska transporteras från dörr till dörr. Under processen ser du till att kunderna är informerade kring transporterna och har fått ta del av relevant dokumentation.
Vidare hanterar du fakturering, sköter tulldokument och tillhörande administration samt uppdateringar kring bland annat priser och rutter i bolagets affärssystem. Du bör trivas i en omväxlande miljö eftersom du ansvarar för att löpande under dagen ta emot inkommande samtal och hantera mejl från kunder. Du bidrar till verksamhetens gemensamma mål som är hög kundnöjdhet genom att vara lösningsorienterad och bemöta varje kund på ett pedagogiskt sätt.
Sammanfattningsvis kommer du att:
- Ansvara för bokningar i systemet
- Förse kunder med relevant information och dokumentation kopplat till transporter
- Hantera inkommande samtal och mejl från kunder
- Hantera IMO dokument, manifest, tulldokument med tillhörande registrering i system för tull
- Uppdatera relevant information i affärssystemet
- Sköta fakturering
- Vid behov agera back-up för avdelningarna System Support och Finance med kontering av fakturor
Vi söker dig som
- Har en utbildning inom internationell logistik på högskolenivå, alternativt utbildning inom spedition eller motsvarande relevant utbildning
- Har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom logistik eller spedition, stort plus om du tidigare har arbetat på ett rederi
- Har erfarenhet från tull och projektlast är meriterande
- Talar och skriver flytande svenska samt engelska
- Har god datavana och systemförståelse, erfarenhet från CargoWise är meriterande
För att lyckas i rollen är du en skicklig kommunikatör och har en god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär att hantera flertalet kontaktytor både externt och internt. Vidare har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är flexibel inför att uppgifterna kan behöva prioriteras om beroende på inkommande ärenden. Vi ser gärna att du är en person som gärna engagerar sig och inte är rädd för att lägga fram nya idéer. Det är av vikt att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och vill involvera sig i projekt/processer.
Om WALLENIUS SOL
WALLENIUS SOL är ett innovativt rederi med siktet inställt på en hållbar sjöfart. Bolaget arbetar med ständiga förbättringar i stort och smått för att minska deras miljöpåverkan, men också nya innovativa lösningar som påverkar branschen. Dem strävar alltid efter att tänja på gränserna för vad som är möjligt, evolution och revolution.
Deras medarbetare är deras viktigaste tillgång. Du erbjuds goda karriärmöjligheter och utveckling är en naturlig del inom bolaget. Hos WALLENIUS SOL hittar du kollegor som inte bara vill vara med i utvecklingen, utan också vill påverka den i rätt riktning.
Läs mer här (https://wallenius-sol.com/en) på deras hemsida.
Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos WALLENIUS SOL. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan
- Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
- Placering: Göteborg
- Lön: Fast månadslön
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning
Academic Work
-
Meet a Groups kund
-
AuraDent Liseberg Invisalign Center
-
Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56