Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- Global Service Desk Officer sökes i Lund
Global Service Desk Officer sökes i Lund
Incluso ABSkåne län, Lund
Tidigare erfarenhet är önskad
30 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en italienska, engelska och svenska talande Global Service Desk Officer för ett globalt företag i Lund. I denna roll kommer du att ge IT-support för användarnas IT-miljö på distans via telefon/webbchatt och/eller använda fjärrassistansverktyg. Start ASAP, 11 månaders kontrakt till att börja med, med möjlighet till förlängning efter det.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Följa och främja företagets rekommenderade processer och standarder.
- Sträva efter att lösa ärenden enligt SLA, KPI:er och dokument för ärendehantering.
- Identifiera incidenter som kan vara potentiella problem enligt problemhanteringsprocessen.
- Mottar och prioriterar frågor och vidarebefordrar med lämpliga eskaleringsprocedurer.
- Samarbeta med globala och lokala supportteam.
- Utbilda och informera användare för att främja deras självständighet.
- Uppdatera dokumentation / delad information på service desk-webbportalen.
Tekniska färdigheter:
- Ge support via telefon och fjärrkontroll.
- Omfattande praktisk erfarenhet av de senaste Microsoft-produkterna.
- Detta inkluderar Windows 10/11, Office 2016 / O365, Microsoft Teams och OneDrive.
- Praktisk erfarenhet av datorhårdvara.
- Förmåga att läsa, förstå och följa teknisk dokumentation, rutiner och processer.
- En skrivhastighet som överstiger 200 tecken per minut.
- ITIL v3.0 Foundation.
- Utmärkt talad och skriven engelska/italienska/svenska.
Personliga färdigheter:
- God analytisk, utredande och problemlösningsförmåga.
- Ha förmågan att hantera intressenter.
- Multitasking, ha förmågan att utföra flera uppgifter samtidigt.
Mjuka färdigheter:
- Serviceinriktad och flexibel.
- Passionerad för att lära sig nya saker.
- Lagspelare med naturlig talang för att arbeta med människor.
- Kan arbeta under press och hantera stressiga situationer på ett tryggt och effektivt sätt.
- God medvetenhet och uppskattning av sociala och kulturella skillnader.
- Strukturerad och organiserad. Förmåga att hantera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt, avsluta de uppgifter som ligger framför en för att möjliggöra god kontroll.
- Som person är du pålitlig och analytisk och tar alltid ansvar och tar emot feedback positivt.
Erfarenhet:
- Ge support via webbchatt och fjärrkontroll.
- Arbetat i en global, multikulturell miljö.
Detta är en heltidskonsultposition genom Incluso i Lund. Start är ASAP, 11 månaders begränsat kontrakt till att börja med, med möjlighet till förlängning efter det. Denna roll kräver arbete på plats på kontoret 100% av tiden.
Vänligen skicka in ditt CV och personligt brev så snart som möjligt eftersom vi kommer att granska ansökningarna löpande.
För mer information om denna roll, vänligen kontakta Marianne Nilsson, rekryterare på Incluso.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
FMeijer Restauranger AB
-
Restaurang- och köksbiträden m.fl.
Mister York Kristianstad
-
LÄNSSTYRELSEN SKÅNE, Naturvårdsenheten
-
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.
Malmö stad
-
Installations- och serviceelektriker
SwitchGame
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56