Ledigt jobb: Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
- Jobb
- Administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Tidaholms kommunVästra Götalands län, Tidaholm
Tidigare erfarenhet är önskad
30 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Är du en strukturerad person med servicekänsla? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
I rollen som administratör hos oss kommer du att vara en viktig del av vår förvaltning och bidra till att verksamheten fungerar smidigt, effektivt och rättssäkert. Tjänsten innebär att du kombinerar administrativt arbete med utvecklingsarbete – allt för att skapa trygghet och kvalitet för medborgarna i vår kommun samt för vår förvaltning. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en omväxlande roll där din struktur, noggrannhet och servicekänsla bidrar till verksamhetens framgång. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som idag är placerad på avdelningen Hållbar Utveckling på Samhällsbyggnadsförvaltningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:
- Administration inom förvaltningens myndighetsområde såsom bygglovsadministration mm
- Fakturahantering - Granskning, kontering och administration av leverantörs- och kundfakturor för att säkerställa korrekta och effektiva betalningsprocesser.
- Diarieföring och registrering i ärendehanteringssystemen Evolution och Castor, ta emot, registrera och lämna ut handlingar enligt gällande regelverk.
- Du utbildar, initierar och bidrar till utveckling av arbetssätt i våra ärende- och dokumenthanteringssystem.
- Arkivering och dokumenthantering - Strukturera, registrera och arkivera dokument enligt lagstiftning och våra interna riktlinjer för att upprätthålla en tydlig och säker dokumenthantering. Utveckla och digitalisera våra rutiner för informationshantering och arkivering.
- Säkerställa att personuppgifter hanteras korrekt och att verksamheten följer dataskyddsförordningen.
- Administrativt stöd - vara en kontaktpunkt och ge stöd till chefer och medarbetare i olika administrativa frågor, framför allt rådgivning och stöd till förvaltningen i frågor som rör offentlighet, sekretess och arkiv. Du deltar och bidrar aktivt i förvaltningens utvecklings- och förbättringsarbete, och är intresserad av att utveckla arbetsrutiner och processer med mera.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vilja att lära och ett genuint intresse för att utvecklas inom rollen. Det är en fördel om du har erfarenhet eller kunskap inom något av områdena, men din nyfikenhet och ditt engagemang är det som väger tyngst. Som person är du strukturerad, självgående och noggrann med att planera, prioritera och hålla deadlines. Du arbetar metodiskt, följer riktlinjer och har ett öga för detaljer. Med en resultatorienterad inställning kan du analysera och tolka information och löser självständigt uppgifter inom givna ramar. Du trivs i en stödjande roll, är serviceinriktad och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att bemöta kollegor, chefer och externa kontakter på ett professionellt och förtroendeskapande sätt.
För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som uppfyller följande:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, samhälle eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
- Är strukturerad och systematisk i ditt arbete samtidigt som du är drivande, kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
- Har ett öga för detaljer och kan se helheten.
Vi ser det som en fördel om du har:
- Erfarenhet av arbete med registratur, GDPR eller ekonomi.
- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och inom myndighetsutövning. (Bygglov, miljötillsyn etc)
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett jobb där du kommer vara en viktig i att bidra till att verksamheten fungerar effektivt. Du får möjligheten att aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbete inom förvaltningen.
Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-02-09.
Den som väljs ut för anställning kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb (https://tidaholm.se/ledigajobb)
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb (https://tidaholm.se/ledigajobb)
Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se (https://www.livetiskaraborg.se) kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror
TopWork Sverige AB
-
SRB Gruppen AB
-
Thon Partner Hotel Dockyard
-
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer
Fordonsakademin
-
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer
Fordonsakademin
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56