Ledigt jobb: Löneadministratör/Lönekonsult
- Jobb
- Vikarie som lönekonsult i Svedala kommun
Vikarie som lönekonsult i Svedala kommun
Svedala kommunSkåne län, Svedala
Tidigare erfarenhet är önskad
9 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll och med tågstationen ett stenkast från kommunhuset. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamheter av högsta kvalitet. Nu söker vi en vikarie som vill arbeta i team som skattar service och tillgänglighet högt.
Uppdrag
HR-enheten ansvarar för en personal- och lönepolitik som bidrar till en god service till kommunens 23 500 kommuninvånare och ett hållbart arbetsliv för 1650 medarbetande. På enheten arbetar elva engagerade medarbetare som utgörs av lönekonsulter, lönecontroller och HR-partners. Tillsammans stödjer vi 85 chefer såväl operativt som strategiskt via gemensamma, tydliga och transparanta HR- och löneprocesser.
I uppdraget som lönekonsult ingår att arbeta med hela löneprocessen och att utföra löpande arbetsuppgifter som t ex lön- och anställningsadministration, arvodehantering, avtalstolkning, LAS-hantering, lön- och skatteberäkningar/kontroller, intyg, intern och extern statistikrapportering.
Som verksamhetens närmsta expert inom ditt område arbetar du utifrån ett konsultativt förhållningssätt där du ger råd och stöd till chefer utifrån gällande lagar och avtal samt kommunens styrdokument inom löneområdet. Du har även daglig kontakt med våra medarbetare och svarar på frågor som rör deras anställning och löneutbetalningar. Det mesta av arbetet som hanteras på enheten sker i personalsystemet Heroma men även system såsom QlickSense, KIA, Daedalos, ReachMee.
Kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning lön, till exempel YH-utbildning, alternativt att du har arbetslivserfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommer med erfarenhet av löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet där du har gjort dig bekant med de kommunala kollektivavtalen. Du är också van vid att arbeta i lönesystemet Heroma.
Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och har ett gott siffersinne. Vidare har du mycket god förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer med kollegor, verksamheter och andra samarbetspartners. Här kommer även din flexibla förmåga väl till pass när du levererar smidiga lösningar i en föränderlig vardag. Du värdesätter ett gott samarbete där alla hjälps åt för att teamet ska lyckas samtidigt som du är självgående och tar stort eget ansvar.
Du är en erfaren datoranvändare och har god vana av att arbeta med Officepaketet.
Arbetstid/varaktighet
Vikariat på heltid i första hand till och med mars. Tillträde sker snarast.
Ansökningar hanteras löpande.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Najell
-
Helsingborgs stad
-
Gigstep
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56