Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Ekonomiadministratör sökes till Helsingborg
Ekonomiadministratör sökes till Helsingborg
Logent ABSkåne län, Helsingborg
Tidigare erfarenhet är önskad
47 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Nu söker vi en ekonomiadministratör till ett uppdrag hos en av våra kunder i Helsingborg, med start i september.
Arbetsuppgifter
Du kommer ha en central roll i att administrera företagets ekonomi och hantera löpande uppgifter såsom:
- Löpande bokföring och avstämningar i Business Central, inklusive bankavstämningar
- Kund- och leverantörsreskontra, inklusive hantering av utlandsbetalningar
- Rapporter och deklarationer, såsom moms- och AGI-rapportering till Skatteverket, samt administration av Intrastat
- Fördelning av kostnader för inkommande gods
- Löneadministration i Visma Lön
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Har eftergymnasial ekonomisk utbildning, exempelvis inom redovisning eller liknande område
- Har god ekonomisk förståelse och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Har god vana av Microsoft Office-paketet
- Bor i Helsingborg eller närliggande område
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Business Central och/eller Visma Lön.
Personliga egenskaper
Du har ett öga för detaljer och tar ansvar för att saker blir rätt från början. I ditt arbete är du strukturerad och ansvarsfull och du tycker om att arbeta med administrativa uppgifter. Du trivs i ett mindre team och har förmåga att prioritera och planera ditt eget arbete.
Om uppdraget
- Tillträde: Början till mitten av september
- Omfattning: Deltid, 50% (ca 4 timmar per dag)
- Placering: Hos kund i Helsingborg
- Varaktighet: 3–4 månader, med möjlighet till timanställning därefter
- Uppdragsform: Ambulerande tjänsteman via Logent Bemanning
Vi arbetar löpande med urvalet, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb