Ledigt jobb: Backofficepersonal
- Jobb
- Administrationsassistent för flyttstöd till Sverige
Administrationsassistent för flyttstöd till Sverige
Minnovation International ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
23 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Rapporterar till: Operativ chef / General Manager (för vår kund)
Jobböversikt:Vi söker en pålitlig och proaktiv Administrationsassistent för vår kund som ska stödja nyanställda som flyttar till Sverige. Rollen inkluderar praktisk hjälp med officiell dokumentation, arrangemang för vardagslivet och lokal onboarding. Den ideala kandidaten har stark kunskap om svenska administrativa rutiner och innehar ett giltigt svenskt körkort.
Huvudsakliga Ansvarsområden:- Flytt & Onboarding Stöd:
- Assistera nyanlända expat-anställda vid ankomsten till Sverige.
- Ge omfattande stöd i bosättningsprocesser, inklusive bostad, transport, kommunikation och dagliga behov.
- Hantering av Officiell Dokumentation:
- Stödja anställda i att ansöka om ett svenskt personnummer.
- Följa med anställda för att öppna svenska bankkonton och slutföra andra myndighetsregistreringar.
- Assistera med uppehållstillstånd och pappersarbete hos lokala myndigheter där det är tillämpligt.
- Efterlevnad & Utbildningskoordinering:
- Organisera och följa upp SSG säkerhetsutbildning och andra nödvändiga certifieringar.
- Säkerställa efterlevnad av lokala lagar och interna onboardingkrav.
- Daglig Logistik & Stöd:
- Arrangera boende, måltider, lokal transport och mobil/internet-tjänster.
- Ge kontinuerligt stöd till personalen under deras vistelse.
- Administrativ Hantering:
- Upprätthålla detaljerade register över alla administrativa aktiviteter och dokument.
- Koordinera med lokala tjänsteleverantörer, interna team och myndigheter.
- Ge allmän administrativ support för att säkerställa smidiga operationer.
- Examen i företagsekonomi, HR eller relaterat område.
- Minst 2 års relevant erfarenhet inom administration eller flyttstöd.
- Giltigt svenskt körkort (B-kategori) krävs.
- Flytande i engelska; kunskaper i svenska eller kinesiska är en fördel.
- Kännedom om svenska administrativa system (Skatteverket, Migrationsverket, banker, etc.).
- Starka kommunikations- och interkulturella färdigheter.
- Välorganiserad, självständig och serviceinriktad.
- Internationell och dynamisk arbetsmiljö
- Möjlighet att arbeta nära med gränsöverskridande team
- Konkurrenskraftig ersättning och lokala förmåner
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Habilitering & Hälsa, Habilitering vuxen, Göteborg
Ons, 26 nov 2025 - 13:20 -
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Närhälsan Hisingen jourcentral
Ons, 26 nov 2025 - 13:22