Ledigt jobb: Systemförvaltare
- Jobb
- Specifikationschef för Baby & Toddler Milk produkter
Specifikationschef för Baby & Toddler Milk produkter
First Reserve ABStockholms län, Sundbyberg
Tidigare erfarenhet är önskad
23 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Specifikationschef för Baby & Toddler Milk produkter
Vi söker nu dig som vill forma framtiden för Hero Groups produktlivscykelhanteringssystem (PLM) och ständigt arbeta för att förbättra hur vi säkerställer dokumentationskvalitet för Baby & Toddler Milk produkter.
Dina arbetsuppgifter
Som Specifikationschef för Baby & Toddler Milk (BTM) produkter kommer du att leda och vidareutveckla arbetsmetoder och dokumentation för alla Baby & Toddler Milk produkter inom Hero Group, inklusive Semper, och vara baserad i Stockholm/Sundbyberg. Detta är en spännande möjlighet för en rutin- och processorienterad specialist som vill utveckla området för dokumentation och samarbete inom FoU i ett ambitiöst företag under en betydande period av positiv förändring. Du rapporterar till specifikationshanteringen och har en streckad linje till FoU-kategorichefen BTM. Rollen kräver nära samarbete med nyckelintressenter över alla Hero Groups enheter.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Nyckelperson i processen för nya produktutvecklingar och renoveringar samt deras dokumentation
- Stötta och aktivt delta i utvecklingen och underhållet av digitala system för specifikationshantering (PLM)
- Överse hela projektportföljen för Baby & Toddler Milk (BTM) produkter avseende specifikationsarbete, säkerställa Heros immateriella rättigheter i BTM
- Skapa och underhålla kundspecifika färdiga produkt specifikationer
- Tillhandahålla kompletta färdiga produkt specifikationer till målmarknader
- Nordisk superanvändare av specifikationshanteringsverktyg och processer för andra användare
- Kontrollera och justera etikettinformation för artwork management system (AMS)
- Stötta marknadsförare angående lagstiftning och märkning (t.ex. utveckling av påståenden och budskap)
- Stötta lanseringsmarknader i registreringen av produkter
Din profil
Vi söker någon som har goda projektlednings- och problemlösningsförmågor, gillar siffror och är analytisk.
Du bör ha ett intresse för dokumentation och struktur samt kunskap om produkter, lagstiftning och ett intresse för att forma tillämpningen av nya IT-lösningar.
Du bör vara en lagspelare med ledarskapsförmågor. Det är önskvärt att du har praktisk erfarenhet inom livsmedelssektorn eller relaterade branscher.
Du är säker med hela Office-paketet, särskilt Excel, och har erfarenhet av SharePoint. Du bör ha intresse och lätthet i att sätta dig in i och stödja nya IT-lösningar.
Du bör vara flytande i engelska och svenska.
För att lyckas i rollen bör du vara motståndskraftig med en positiv inställning till att anpassa dig och reagera på förändringar. Du är resultatinriktad och tar initiativ, du är en doer. Vi vill att du ska vara praktisk men också ha analytiskt tänkande. Du bör trivas med att arbeta i tvärvetenskapliga och internationella team och känna dig bekväm med att stödja, samarbeta och interagera med andra samt kunna presentera.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i en professionell, högpresterande och öppen företagskultur med stor omtanke och värme. Våra företagsvärderingar är: Skapa wow, Alla är hjältar, Nurture others och Ta ansvar.
Om företaget
Hero är ett internationellt livsmedelsföretag som brinner för god, naturlig mat. Sedan vår grundande 1886 har vår filosofi förblivit oförändrad – att göra högkvalitativa, naturliga produkter som är lättillgängliga för konsumenterna. Vi har kontor och produktionsanläggningar spridda över fem kontinenter, och våra 4 000 kollegor är passionerade för det de gör. Vi vill dela vår kärlek till naturlig och hälsosam mat med alla våra konsumenter. Gruppen är aktiv i mer än 30 länder, särskilt i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Afrika, Turkiet och Centralasien. Sedan 2006 har Semper varit en del av Hero Group.
Om oss
Om du är redo att utmana dig själv och ansöka om en spännande roll ser vi fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt.
Rekryteringsprocessen hanteras av First Reserve och vår klients önskemål är att alla frågor angående tjänsten hanteras av oss. Intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningsfristen, som är den 31 januari.
Du ansöker enkelt genom att registrera ditt CV eller med din LinkedIn-profil och vi skulle vilja ha ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten och varför den passar dig.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du mycket välkommen att kontakta den ansvariga rekryteraren Eva Persson, e-post: [email protected] eller alternativt via telefon 070-789 93 28. Med hänvisning till GDPR och din integritet kan vi tyvärr inte ta emot några ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Fastighetsägarna Service
-
SwedQ
-
Övrig hemservicepersonal m.fl.
myNanny Barnvakt Ekerö
-
Uppfödare och skötare av sällskapsdjur
Hunter Stockholm
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56