Ledigt jobb: Registrator
- Jobb
- Informationssamordnare till Strängnäs Fastighets AB
Informationssamordnare till Strängnäs Fastighets AB
Strängnäs kommunSödermanlands län, Strängnäs
Tidigare erfarenhet är önskad
22 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss!
Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.
Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.
Idag är vi drygt 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som informationssamordnare har du det övergripande ansvaret för postöppning och diarieföring samt hantering, klassificering, sekretessprövning och utlämnande av allmänna handlingar. I tjänsten ingår även att ta fram och ansvara för verksamhetens informationsplaner tillsammans med verksamheten. Du leder arbetet med att samla in, organisera och lagra information så att den kan användas på ett ändamålsenligt och strukturerat sätt.
Du leder arbetet med att införskaffa och implementera ett nytt dokumenthanteringssystem för bland annat klassificering, arkiverings- och gallringsrutiner. I tjänsten ingår också att informera, utbilda, stödja och att ta fram styrdokument för informationshanteringen i våra bolag. Du är bolagens expert inom verksamhetsområdet.
KVALIFIKATIONER
Kompetenskrav
- lämplig högskoleexamen eller gymnasieexamen med lång praktisk erfarenhet av att arbeta som registrator, dokumentstrateg/-controller, arkivarie eller liknande i offentlig verksamhet.
- kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr informationshantering i offentlig verksamhet
- god kompetens i digitala arbetssätt
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Meriterande
- erfarenhet av driva utvecklings- och förändringsarbete inom registratur och arkivhantering.
- erfarenhet av arbete i en mindre organisation.
- genomförda utbildningar eller fortbildningar i diarium, informations- och/eller arkivhantering.
- erfarenhet av att utveckla digitala arbetssätt.
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval görs löpande dock är sista ansökningsdag 31 januari 2025.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Croupierer och oddssättare m.fl.
Cherry Spelglädje AB
-
AquaClean Tech Sverige AB
-
Juristhuset Lawhouse Advokatfirman Sjöström AB
-
Löne- och personaladministratörer
Katrineholms kommun, Kommunledningsförvaltning
-
Region Sörmland
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56