Ledigt jobb: Upphandlare
- Jobb
- Ledig tjänst: Upphandlare på Mimer
Ledig tjänst: Upphandlare på Mimer
Bostads AB MimerVästmanlands län, Västerås
Tidigare erfarenhet är önskad
5 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Som medarbetare på Mimer är du en viktig del av vår vision – att skapa hemlängtan och framtidstro. För att lyckas måste vi kvalitetssäkra våra processer, våga tänka innovativt och utveckla nya smartare lösningar. Totalt är vi cirka 180 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värderingar; omtanke, nytänkande och engagemang.
Om rollenSom upphandlare genomför du självständigt upphandlingar i nära samarbete med kravställare ute i verksamheten. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud, avtalsskrivning och utvärdering av ingångna avtal. I arbetet ingår även att vara delaktig i utvecklingen av inköpsenheten, informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor samt att förvalta avtal i dialog med avtalsägare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvara för upphandlingar och direktupphandlingar av varor, tjänster samt entreprenader
- Vara stöd vid avrop på ramavtal
- Vara stöd vid uppföljning av avtal för att säkerställa avtalstrohet hos Mimer och leverantörer
Profil
- KY/YH-utbildning inom inköp/upphandling, akademisk utbildning inom ekonomi/juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
- Erfarenhet av och goda kunskaper i offentlig upphandling, LOU
- Erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift
Meriterande
- Det är meriterande om du har erfarenhet av en eller flera av AMA, AF och standardavtalen AB 04 och ABT 06, ABFF 15, ABK 09 och TechSverige Avtal 90
- Det är meriterande om du har kunskap om ett eller flera upphandlingsverktyg som exempelvis TendSign eller liknande
Vi tror att du:Är en person som värdesätter samarbete med andra. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar självgående, men relaterar till andra på ett lyhört och konstruktivt sätt. Du har en förmåga att förstå och tillämpa affärsmässiga principer och vet hur du ska prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser positivt på att du kommer med nya idéer, tänker nytt och vågar testa nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med möjlighet till en hybridlösning där vi ser att du spenderar minst tre dagar på kontoret. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdag är 13 januari.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
JENSEN education
-
Aditro Logistics Staffing AB
-
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare
United Parcel Service Sweden AB
-
Academic Work
-
Hallstahammars kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56