Bravura Sverige AB - Logo

Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Bravura Sverige AB

155 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om rollen

Vi söker nu en engagerad Customer Service Agent till kundserviceteamet Business Domestic hos Dun & Bradstreet. I det här teamet ligger det fokus på företagets risk- och kredittjänster samt tryckta produkter. Rollen innebär att bidra till att skapa en så bra serviceupplevelse genom att hantera inkommande förfrågningar via telefon, mejl och chatt, och att arbeta proaktivt för att identifiera lösningar som förbättrar kundernas upplevelse och verksamhet.

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir initialt anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dun & Bradstreet, med möjlighet till överrekrytering.

Om företaget

Dun & Bradstreet är ett globalt företag som tillhandahåller data, analyser och insikter för att hjälpa andra företag att fatta informerade beslut. Med en lång historia inom affärsinformation är företaget särskilt känt för sin omfattande databas över företag världen över, samt sitt arbete med kreditvärdering, riskbedömning och affärsanalys.

Företaget värdesätter ett starkt samarbete, högt ansvarstagande och en positiv atmosfär där de ofta skrattar tillsammans – allt medan de upprätthåller den höga standard som förväntas av dem.

Arbetsuppgifter

Som Business-to-Business (B2B) Customer Service Agent är ditt huvudsakliga ansvar att ge högkvalitativ service och support till företagskunder, med fokus på att arbeta mot höga kvalitetsmål som kundnöjdhet, kort hanteringstid och en djup förståelse för deras kunders behov. En viktig del av arbetet är att bygga långsiktiga relationer med kunder, förstå deras verksamhet och bidra till deras framgång. Du kommer också samarbeta med interna team för att säkerställa att kundernas behov hanteras på bästa sätt.

Som en del av teamet Business Domestic blir du en del av ett sammansvetsat team på 10 personer. Tillsammans arbetar ni nära för att hantera de dagliga uppgifterna, som inkluderar:

  • Hantering av ärenden relaterade till fakturafrågor, exempelvis att förklara vad kunden har blivit fakturerad för eller att tillhandahålla de en fakturakopia. Rollen kommer även innebära ett nära samarbete med ekonomiavdelningen för att lösa fakturafrågorna.
  • Hantering av kunders orderbestridanden, såsom att bestrida en faktura eller att kunden anser sig ha blivit felaktigt debiterad för en vara och så vidare.
  • Support för företagets tjänster och produkter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

    • Kundtjänsterfarenhet eller erfarenhet av ett serviceyrke med hantering av olika system.
    • Telefonvana
    • God dator- och systemkunskap. Bekväm med att navigera i en Microsoft-baserad miljö.
    • Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
    • Ett intresse för nya utmaningar och förmågan att tänka i nya banor
    • En lösningsorienterad inställning och trivs i en vardag med högt tempo och variation

Vi söker dig som är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du arbetar metodiskt och noggrant, vilket säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Din precision och förmåga att hålla hög kvalitet i ditt arbete är avgörande för att lyckas i rollen. 

    Meriterande

    • Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat
    • Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans
    • Arbetat i Salesforce

Övrig information

Start: 19:e maj 2025

Plats: Solna (hybrid men minst två dagar på kontoret i veckan)

Lön: Enligt överenskommelse 

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare genom att maila till julia.paulin@bravura.se eller ringa till nummer +46 72-143 91 82. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 21-22 april 2025: Gratis energi och dyraste timmarna
    Mån, 21 apr 2025 - 13:01
  • Allmänt - Skrotningspremie höjd till 25 000 kr vid byte till elbil
    Mån, 14 apr 2025 - 18:30
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06