Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Konsult inom kundreskontra

Konsult inom kundreskontra
Academic Work Sweden ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
28 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Konsult inom kundreskontra
Känner du dig trygg i kundreskontra och vill gå in i en roll där du får frihet under ansvar? Vi söker en engagerad konsult till vår kunds ekonomiavdelning med fokus på kundreskontra. Om du är en noggrann problemlösare med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete, samt har erfarenhet av att hantera påminnelser, kravhantering, avskrivningar och inbetalningar, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en konsult till ekonomiavdelningen. I den här rollen kommer du att hantera påminnelser, kravhantering, avskrivningar och inbetalningar. Du blir en viktig länk i att säkerställa att ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt.
Om du uppskattar arbetsmiljöer som är dynamiska och kräver snabbt tempo, kommer du att passa väl in på den här arbetsplatsen. Rollen förutsätter att du är noggrann, har förmåga att lösa problem och är skicklig på att organisera och prioritera din tid och arbetsuppgifter. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en kunnig administratör med erfarenhet av kundreskontra. Dessutom bör du vara en social person som trivs med att hålla god kontakt med olika aktörer internt på företaget.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
- Försäljningskassor: Ansvara för ett antal försäljningskassor inklusive avstämning i Kommunresurs.
- Avskrivningar: Skriva av fordringar enligt beställning från verksamheterna och massavskriva påminnelseavgifter.
- Befarade kundförluster: Boka befarade kundförluster vid behov.
- Intrum: Utföra Intrumkörningar och besvara meddelanden i Intrumportalen, exempelvis: Kunden begär fakturakopia.
- Fråga om inbetalning har gjorts.
- Förening där Kronofogden vill ha kopia på årsstämmoprotokoll.
- Fråga om dödsbobevakning.
- Bestridanden.
- Reskontrafrågor: Vid behov lära sig mer arbetsuppgifter gällande reskontran.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kundreskontra och är van vid att hantera påminnelser, kravhantering, avskrivningar och inbetalningar.
- Är initiativrik och ser var behoven finns.
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Ansvarstagande
- Ordningsam
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Four FM AB
-
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
-
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
-
Perido
-
Nordax Bank AB
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02