Nordanstigs kommun - Logo

Fastighetsamordnare till Nordanstigs kommun

Nordanstigs kommun

0 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi erbjuder dig

Ett spännande och utvecklande arbete där du bidrar till att det ska vara attraktivt att bo och verka i Nordanstigs kommun.

I vår organisation är få saker omöjliga och det är viktigt att du är full av idéer som vi tillsammans kan genomföra. Vi har korta beslutsvägar och du får möjlighet att följa de olika processerna från början till slut. Du kommer få jobba med ett gäng erfarna och kompetenta medarbetare som har stark drivkraft att utveckla kommunens fastighetsbestånd.

Uppdrag och syfte med rollen

Fastighetsamordnaren ansvarar för att samordna, planera och följa upp fastighetsrelaterade frågor inom organisationen, med särskilt fokus på långsiktigt underhåll, lokalförsörjning, energieffektivisering, arbetsmiljö, brandskydd och myndighetskrav. Rollen är central i samarbetet mellan verksamheterna och fastighetsägaren för att säkerställa funktionella, kostnadseffektiva och trygga lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Underhållsplanering: Arbeta fram, uppdatera och följa upp en långsiktig underhållsplan för fastighetsbeståndet i nära samverkan med projektledare och verksamhetsansvariga.
  • Lokalförsörjningsplan: Föra en kontinuerlig dialog med organisationens verksamheter för att förstå behov, analysera lokalutnyttjande och upprätta en strategisk lokalförsörjningsplan som stödjer verksamhetens mål.
  • Energieffektivisering: Följa upp, analysera och rapportera resultat av energieffektiviseringsåtgärder. Samverka med energisamordnare, projektledare och leverantörer för att identifiera nya förbättringsmöjligheter.
  • Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM): Ansvara för att det finns en tydlig struktur, dokumentation och uppföljning av arbetsmiljöarbetet kopplat till fastigheter och lokaler i enlighet med gällande lagar och riktlinjer.
  • Systematiskt brandskyddsarbete (SBA): Säkerställa att systematiskt brandskyddsarbete bedrivs i enlighet med gällande krav. Det innefattar dokumentation, uppföljning, utbildning och samordning med verksamheten och fastighetsägaren.
  • Myndighetskrav och besiktningar: Ansvara för att lagstadgade myndighetskrav uppfylls samt att erforderliga besiktningar, kontroller och tillsyner genomförs i rätt tid och dokumenteras korrekt.
  • Beställarrepresentant: Fungera som beställarrepresentant gentemot bostadsbolaget och säkerställa att innehållet i förvaltningsavtal följs. Detta innefattar uppföljning, avvikelsehantering och utveckling av samarbetet.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighet alternativt förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Du har arbetat med fastighetsförvaltning med fokus på driftnetto samt haft ansvar för budget och uppföljning. Tjänsten kräver grundläggande kunskaper inom fastighetsjuridik och LOU. Du har B-körkort.

Viktiga kompetenskrav

  • Erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna i offentlig sektor.
  • God kännedom om underhållsplanering, fastighetsekonomi, myndighetskrav, brandskydd och energieffektivisering.
  • Förmåga att föra dialog med både tekniska experter och verksamhetsföreträdare.
  • Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och gärna SBA.
  • God administrativ förmåga och vana att dokumentera och följa upp processer.
  • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, bygg- och fastighetsteknik eller motsvarande.

Meriterade

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller andra politiskt styrda organisationer.

Personliga egenskaper

Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att sätta dig in i andra verksamheters behov och lösa svåra frågeställningar. Arbetet innebär mycket frihet under ansvar varför du behöver vara ansvarsfull, självgående, noggrann, initiativtagande och kommunikativ med kollegor, chefer, projektledare och våra interna och externa kunder. Du tycker naturligtvis om att arbeta både enskilt och i grupp och tillsammans aktivt bidra till god stämning på enheten. Du ska vara trygg i din roll och tjäna ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder våra medarbetare 2000kr i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling.

Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!

Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar

Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare.

Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 21-22 april 2025: Gratis energi och dyraste timmarna
    Mån, 21 apr 2025 - 13:01
  • Allmänt - Skrotningspremie höjd till 25 000 kr vid byte till elbil
    Mån, 14 apr 2025 - 18:30
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06