Ledigt jobb: Tulldeklarant
- Jobb
- Customs Process Administrator till Maersk i Svinesund

Customs Process Administrator till Maersk i Svinesund
Maersk Sverige ABVästra Götalands län, Strömstad
Tidigare erfarenhet är önskad
7 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Jobbeskrivning
Tänk globalt, arbeta lokalt med Maersk Customs Service!
Är du redo att bli en del av en organisation på en branschdefinierande transformationsresa som kommer att förändra världen?
Maersk, en global ledare inom logistik, är på en resa för att transformera logistikbranschen och Customs Services är i hjärtat av denna integratorstrategi. Med end-to-end tullsynlighet erbjuder Maersk Customs Services global räckvidd och lokal expertis för att hjälpa kunder att navigera tullprocesser och sömlöst samordna sina försörjningskedjor, vilket säkerställer en snabb transport av varor.
Att arbeta på Maersk Customs Services innebär att arbeta med världen. Med över 60 000 unika kunder som aktivt handlar i 139 länder världen över med ett globalt leveransnätverk spritt över 113 länder, kommer du att arbeta i en verkligt internationell miljö.
Våra end-to-end logistiklösningar förbättras ständigt och med det vår växande uppsättning av digitala lösningar som du kan använda till din fördel som en del av vårt team i Customs Services.
Välkommen till vår mångsidiga och inkluderande kultur, där du arbetar tillsammans med ett team av mer än 2 200 handels- och tullexperter runt om i världen, där du värderas för den du är och belönas för vad du bidrar med.
Är du redo att spela din roll i detta?
Vi utökar skiftet med ytterligare en Customs Process Administrator
Vi utökar skiftet med en tjänst och söker en handläggare, Customs Process Administrator, till vårt kontor i Svinesund.
På kontoret i Svinesund är du företagets ansikte utåt och som CPA kommer du att möta chaufförer och kunder av olika nationaliteter dagligen. Du kommer att säkerställa att de har rätt dokumentation för att de ska få en smidig gränspassering. Kontoret har öppet 24/7 och vi jobbar skift enligt gällande schema.
Eftersom du har direkt interaktion med klienterna är det viktigt att du är en skicklig kommunikatör, är duktig på att hantera människor och har ett lösningsorienterat tänk.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
• Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
• Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat. Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.
Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
OnePartnerGroup
-
Uniflex AB
-
Dragon Port Foods AB
-
DFDS Professionals
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02