Ledigt jobb: Personaladministratör
- Jobb
- Administrativt stöd till socialförvaltningen i Varbergs kommun

Administrativt stöd till socialförvaltningen i Varbergs kommun
Varbergs kommunHallands län, Varberg
12 dagar kvar
att ansöka till jobbet
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vi på socialförvaltningens administrationsenhet erbjuder administrativt stöd till både invånare i Varberg och våra medarbetare. Vi strävar efter att skapa en positiv och dynamisk arbetsmiljö där alla medarbetare kan växa och utvecklas.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens administrationsenhet arbetar för att skapa trygga och inkluderande verksamheter genom att stödja olika processer inom HR-administration, kansli, ekonomi, socialtjänst och LSS. Enheten består av kollegor som verkar i moderna och nybyggda lokaler centralt i staden.
Vi erbjuder administrativt stöd till både invånare i Varberg och våra medarbetare. Vårt mål är att skapa en positiv och flexibel arbetsmiljö där alla medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som vi bidrar till att stärka kvaliteten i våra verksamheter. System som vi arbetar med är Personalingången (Visma) och Life Care Planering.
Du kan även komma att arbeta med schemahantering via Time Care och ekonomiadministration med Proceedo. Detta inkluderar fakturahantering och andra administrativa insatser. Det är viktigt att du kan anpassa dig till nya system och processer samt bidra till kontinuerlig förbättring av våra administrativa rutiner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god förmåga att arbeta självständigt med egna uppdrag och kan analysera och prioritera administrativa insatser effektivt.
Meriterande egenskaper vi anser för denna tjänst är:
- Erfarenhet av schemaläggning
- Utbildning inom personaladministration
- Erfarenhet av arbete med system som Life Care Planering eller Visma lönesystem.
- Goda kommunikationsfärdigheter och en positiv inställning till förändringar
Du bör vara flexibel och ha en god förmåga att samarbeta med kollegor och externa parter.
ÖVRIGT
Denna tjänst är ett föräldravikariat under en kollegas frånvaro, längst till och med den 30 september 2026 med möjlighet till förlängning.
Tjänsten är på heltid (40 timmar per vecka) med arbetstider 07:30-16:00. Flexibelt arbetsschema erbjuds enligt avtal, vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och privatliv.
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Väröbacka - Vattenfall
-
AB Effektiv Halmstad
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Falkenbergs kommun, SVF stab/admin
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Region Halland
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02