Veritaz AB - Logo

Senior Customer Manager sökes till Veritaz

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

13 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en beprövad framgångshistorik av samarbeten med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior Customer Manager för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Fungera som den primära representanten för kunden inom verksamheten, driva förbättrad leveransprestanda.
  • Hantera all daglig extern operationell kommunikation, inklusive leveransöverensstämmelse, återhämtningsplaner, avvikelser och kvalifikationer.
  • Överse PnL Tillverkad Försäljning, finansiell prognostisering och handelsleveransvolymer.
  • Genomföra risk- och möjlighetsförvaltningsstrategier effektivt.
  • Leda avstämningsinsatser och hantera försäljningsorderprocesser på plats, säkerställa överensstämmelse med leveransförväntningar.
  • Överse förändringshantering på P/N-nivå, säkerställa smidiga övergångar och efterlevnad.
  • Koordinera och vara värd för kundbesök, hantera förväntningar och leverera exceptionell service.
  • Leda kundens produktionsberedskapsbedömningar vid behov.
  • Hantera och analysera kundscorecards för att driva kontinuerlig förbättring.
  • Representera verksamheten i PO-granskningsprocessen för att säkerställa överensstämmelse med programmål.
  • Säkerställa efterlevnad av standarder och policyer för flygprogramhantering, bidra till processutveckling.
  • Utveckla och implementera programförbättringsplaner, inklusive kostnads- och prissättningsinitiativ, Zero Defects Manufacturing och redesigninsatser.
  • Uppfylla kontrakts- och affärsfallsförpliktelser samtidigt som rättigheter utnyttjas för att optimera prestanda.
  • Stödja affärsutvecklingsinsatser i samarbete med program och upphandling.
  • Ge input för strategiska upphandlingsbeslut, inklusive make, move och buy-utvärderingar.
  • Bidra till förslag och livscykelstyrningsprocesser (LCG) för att öka affärseffektiviteten.

Vad du tar med dig:

  • BSc-examen i teknik, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst 3 års relevant affärserfarenhet, helst inom program, verksamhet, försörjningskedja eller upphandling.
  • Starka kommunikations- och rapporteringsfärdigheter för både interna och externa intressenter.
  • Förmåga att arbeta flexibla timmar, säkerställa tillgänglighet för att möta kundens behov.
  • Utåtriktad personlighet med utmärkta samarbetsförmågor och förmåga att arbeta självständigt.
  • Resultatinriktad inställning med stark ansvarskänsla och engagemang.
  • Förmåga att balansera strategiska initiativ med dagliga operativa uppgifter.
  • God förståelse för mätetal- och datadriven prestationshantering.
  • Flytande i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
  • Exceptionella interpersonella färdigheter med förmåga att engagera individer på alla nivåer.
  • Öppen, ärlig, strukturerad och serviceinriktad inställning till arbete.
  • Entusiastisk och energisk, med stark förmåga att motivera och inspirera team.
  • Anpassningsförmåga för att trivas i en snabb och dynamisk miljö.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige - Gratis El och Prisökningar
    Sön, 13 apr 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06