Ledigt jobb: Affärskonsult, IT
- Jobb
- Senior Customer Manager sökes till Veritaz

Senior Customer Manager sökes till Veritaz
Veritaz ABOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
13 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en beprövad framgångshistorik av samarbeten med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.
Uppdragsbeskrivning:
Vi söker en Senior Customer Manager för att gå med i vårt dynamiska team.
Vad du kommer att arbeta med:
- Fungera som den primära representanten för kunden inom verksamheten, driva förbättrad leveransprestanda.
- Hantera all daglig extern operationell kommunikation, inklusive leveransöverensstämmelse, återhämtningsplaner, avvikelser och kvalifikationer.
- Överse PnL Tillverkad Försäljning, finansiell prognostisering och handelsleveransvolymer.
- Genomföra risk- och möjlighetsförvaltningsstrategier effektivt.
- Leda avstämningsinsatser och hantera försäljningsorderprocesser på plats, säkerställa överensstämmelse med leveransförväntningar.
- Överse förändringshantering på P/N-nivå, säkerställa smidiga övergångar och efterlevnad.
- Koordinera och vara värd för kundbesök, hantera förväntningar och leverera exceptionell service.
- Leda kundens produktionsberedskapsbedömningar vid behov.
- Hantera och analysera kundscorecards för att driva kontinuerlig förbättring.
- Representera verksamheten i PO-granskningsprocessen för att säkerställa överensstämmelse med programmål.
- Säkerställa efterlevnad av standarder och policyer för flygprogramhantering, bidra till processutveckling.
- Utveckla och implementera programförbättringsplaner, inklusive kostnads- och prissättningsinitiativ, Zero Defects Manufacturing och redesigninsatser.
- Uppfylla kontrakts- och affärsfallsförpliktelser samtidigt som rättigheter utnyttjas för att optimera prestanda.
- Stödja affärsutvecklingsinsatser i samarbete med program och upphandling.
- Ge input för strategiska upphandlingsbeslut, inklusive make, move och buy-utvärderingar.
- Bidra till förslag och livscykelstyrningsprocesser (LCG) för att öka affärseffektiviteten.
Vad du tar med dig:
- BSc-examen i teknik, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
- Minst 3 års relevant affärserfarenhet, helst inom program, verksamhet, försörjningskedja eller upphandling.
- Starka kommunikations- och rapporteringsfärdigheter för både interna och externa intressenter.
- Förmåga att arbeta flexibla timmar, säkerställa tillgänglighet för att möta kundens behov.
- Utåtriktad personlighet med utmärkta samarbetsförmågor och förmåga att arbeta självständigt.
- Resultatinriktad inställning med stark ansvarskänsla och engagemang.
- Förmåga att balansera strategiska initiativ med dagliga operativa uppgifter.
- God förståelse för mätetal- och datadriven prestationshantering.
- Flytande i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
- Exceptionella interpersonella färdigheter med förmåga att engagera individer på alla nivåer.
- Öppen, ärlig, strukturerad och serviceinriktad inställning till arbete.
- Entusiastisk och energisk, med stark förmåga att motivera och inspirera team.
- Anpassningsförmåga för att trivas i en snabb och dynamisk miljö.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
Gothenburg
-
Cyber Instincts AB
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
FRAM (Framgång Borås AB)
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
FRAM (Framgång Borås AB)
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
Stockholm
-
Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige - Gratis El och Prisökningar
Sön, 13 apr 2025 - 13:01 -
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02