Ledigt jobb: Kundtjänstmedarbetare
- Jobb
- Finsktalande kundservicerepresentant till International Färg AB

Finsktalande kundservicerepresentant till International Färg AB
International Färg ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
22 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du passionerad om kundservice? Är du lösningsorienterad och trivs du med att vara en del av ett team? Vill du arbeta i ett globalt företag som är mycket närvarande i Norden inom flera affärsområden? Vi söker för närvarande en permanent finsktalande kundservicerepresentant för att gå med i vårt dynamiska team!
International Färg AB är ett globalt världsledande företag inom skyddande beläggningar. Vid vår anläggning strax utanför Göteborg i Sverige har vi försäljnings- och marknadsföringskontor för våra tre affärssegment: Marin- och skyddande beläggningar, Yachter och Pulverlack. Vår anläggning tillverkar också skyddande beläggningar för broar, vindkraftverk, sportarenor och mer. International Färg AB har varit en del av AkzoNobel-gruppen sedan 1998. På platsen arbetar vi cirka 140 dedikerade medarbetare från mer än 28 olika nationaliteter.
Vad kan AkzoNobel erbjuda dig?
På AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär. Vi arbetar tillsammans med fokus på innovation och hållbarhet för att vara ledande inom vår bransch. Mångfald berikar våra arbetsplatser, och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att få dem att trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta har resulterat i att vi har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag och fått Top Employer-certifiering 2025. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du tar dig an belönande och utmanande uppgifter som breddar din horisont och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen!
Vad kommer du att göra?
I rollen som kundservicerepresentant för International Färg kommer du tillsammans med dina nio kollegor alltid att säkerställa att vi upprätthåller utmärkt service till våra kunder inom Marin- och skyddande beläggningar för Norden. Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Vid behov kontakta agenter och göra nödvändiga arrangemang för leverans till en agent
eller direkt till kunder
• Skaffa tillräcklig kund- och produktkunskap för att hitta lösningar på kundens behov
• Slutföra registrering / arkivering / arkivering av kundservice-relaterad dokumentation
• Säkerställa samarbete mellan kundservice och fältförsäljning angående administration
av kunders beställningar.
• Nära samarbete med logistikfunktionen för att upprätthålla konsekvens i tillvägagångssättet gentemot
kundservice i organisationen.
• Följa alla tillämpliga företags- samt platspolicyer/rutiner angående personlig
uppförande/HS&E-standarder och agera i enlighet med alla regler.
• Ha dagliga kontakter med intressenter och kollegor i olika funktioner i Europa.
Positionen är en permanent roll och du kommer att vara baserad vid vår anläggning i Angered i Göteborg. Du kommer att rapportera till kundservicemanagern för Norden.
Vem är du?
Som person gillar du att vara i en stödjande roll där du agerar som första kontakt för våra kunder för att hantera olika frågor. Du är en social och serviceinriktad person som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina uppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team. Du är också van vid att arbeta med många ämnen samtidigt.
Krav:
• Flytande i tal och skrift på finska, svenska och engelska, eftersom detta är vårt företags språk.
• Stark datorvana i SAP, MS Office, Teams och Excel, bland andra programvaruplattformar.
Din ansökan
På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla medarbetare kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande utifrån ett lika perspektiv oavsett etnisk bakgrund, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionsnedsättning.
För ytterligare information om lediga tjänsten, vänligen kontakta Martin Elm, kundförsäljningschef för Norden & Baltikum, +46 761 377 570
För information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Manager Nordics, +46 76 112 8564
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Academic Work
-
Kustbevakningen
-
Frontdesk Nordic AB
-
Löne- och personaladministratörer
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst
-
Aura Personal AB
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02