REGION ÖREBRO LÄN - Logo

Medarbetare till Länstrafikens Kundservice

REGION ÖREBRO LÄN

15 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi söker dig som brinner för kundservice och som vill hjälpa våra resenärer både före, under och efter sin resa. Du har hög social kompetens och är mån om att leverera förstklassig service. Du har stor vana av att jobba i olika datasystem och du är en problemlösare även när det händer mycket samtidigt.

På Kundservice är vi ett glatt och engagerat gäng med olika fokusområden, där vi arbetar för att leverera god service till alla våra kunder. Vi jobbar alla dagar året runt. Våra öppettider är vardagar 06:00-18:00 och helger 10:00-16:00 och vi finns på Resecentrum i Örebro.


Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.

På förvaltning Regional utveckling verkar vi för att skapa förutsättningar för en god tillväxt och en god livskvalitet i vår region. Vårt ansvarsområde är brett och sträcker sig från folkhälsa, utbildning och kultur till näringslivsutveckling, energi och klimat, kollektivtrafik samt samhällsplanering och infrastruktur. Förvaltningen består av drygt 330 medarbetare. Region Örebro län ansvarar för all kollektivtrafik i länet. Under varumärket Länstrafiken bedrivs busstrafik. Region Örebro län bedriver också regional tågtrafik genom delägarskap i Mälardalstrafik och Tåg i Bergslagen.


Medarbetare till Länstrafikens Kundservice

Arbetsuppgifter

Utifrån en hög servicenivå möter du Länstrafikens kunder genom att:

. Ta emot och hantera kundernas frågor, synpunkter och eventuella klagomål rörande Länstrafiken.

. Besvara kundernas inkommande frågor via telefon, mejl och sociala kanaler.

. Publicera trafikinformation i app, på digitala skärmar och på vår webbplats.

. Sälja våra biljetter och guida kunder som besöker oss.


Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

. Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.

. Erfarenhet från tidigare administrativt arbete och gärna inom kundservice.

. Hög social kompetens.

. Förmåga att jobba fokuserat med flera arbetsuppgifter samtidigt.

. Goda kunskaper såväl i svenska som engelska, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Meriterande

. Kurser eller program från högskola eller universitet i kommunikationsvetenskap.

. Geografiska kunskaper och god lokal kännedom om Örebro län.

. Kunskaper inom kollektivtrafikområdet.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga och vilja att leverera god service i kommunikationen med kunder, samt att du har en hög arbetsmoral. Vidare trivs du med att jobba i team, men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina ärenden. Som person är du en positiv, noggrann och ansvarsfull problemlösare. Det är viktigt att du kan ge god service även när kunden haft en negativ upplevelse. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Ansökan

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning.

Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. (https://www.regionorebrolan.se/sv/jobb-och-utbildning/sok-jobb-hos-oss/fragor-och-svar/?E-167071=167071#accordion-block-167071)

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på vår hemsida.

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

För mer information om vår förvaltning Regional utveckling, läs mer på vår hemsida.

https://utveckling.regionorebrolan.se/sv/

Sektionschef Kundservice - Annelie Skinnars, 019-602 39 31

Fackliga företrädare:

Vision - Isabell Karlsson, 019-602 27 55

SACO - Anders Bäckman, 019-602 66 58

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser idag och imorgon: Gratis el under vissa timmar
    Fre, 28 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Fira med Live it – 20% rabatt på populära upplevelser!
    Ons, 26 mar 2025 - 12:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06