Technical Support Engineer till Axis Communications

Academic Work Sweden AB

Skåne län, Lund

Tidigare erfarenhet är önskad

28 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Technical Support Engineer till Axis Communications

Axis Communications söker en Technical Support Engineer för den nederländska marknaden! I denna roll blir du den primära kontakten för kundfrågor och får utlopp för ditt tekniska intresse genom att felsöka, analysera och lösa tekniska problem. Du kommer även att arbeta hands-on i labbmiljö för att testa och replikera olika scenarier. Bli en del av ett globalt team där din språkkunskap och tekniska expertis värdesätts högt!

OM TJÄNSTEN

Axis Communications är branschledande inom nätverksvideo och har samarbeten med partners över hela världen för att leverera kundanpassade lösningar. Med över 4 000 engagerade medarbetare i mer än 50 länder, utvecklar de innovativa och högkvalitativa lösningar som uppfyller kundernas krav.

Deras huvudkontor ligger i Lund med en miljö som genomsyras av prestigelöshet där alla medarbetare, oavsett roll, värdesätts högt och behandlas lika.

Technical Services-avdelningen är en central del av Axis Communications, där samarbete och problemlösning står i fokus. Med en stark kultur präglad av teknisk expertis och engagemang spelar teamet en avgörande roll för kundupplevelsen. Avdelningen har en global räckvidd, med över 150 kollegor som dagligen erbjuder teknisk support på flera språk. För denna roll söker vi dig som främst kommer att arbeta med den nederländska marknaden.

Kika gärna in videon nedan för att få större inblick i teamet!

Rollen är långt ifrån en traditionell kundtjänst. Här handlar arbetet om att förstå komplexa tekniska system, felsöka och optimera produkter samt vägleda kunder till den bästa lösningen. Technical services har även flertalet labb där majoriteten av Axis produkter finns installerade och körs dygnet runt. Labben är ett viktigt redskap för felsökning, testning och för att replikera kundernas installationer och hitta optimala lösningar.

Du kommer att ha tillgång till teamets labb och dess produkter, vilket ger dig möjlighet att testa, analysera och identifiera problem direkt – allt för att bättre förstå kundens utmaningar och hitta rätt lösning.

Genom ett nära samarbete med produktutveckling, försäljning och andra nyckelfunktioner inom Axis Communications spelar avdelningen en central roll i att upprätthålla företagets höga servicenivå och kundnöjdhet. Med en arbetsmiljö som uppmuntrar nyfikenhet och personlig utveckling erbjuder Axis Communications möjligheten att fördjupa sig inom olika produktområden, utveckla teknisk kompetens och bidra till att utveckla deras tekniska support till nästa nivå.

Du erbjuds

  • En dynamisk roll där du får personlig utveckling och blir en viktig nyckelspelare för företagets verksamhet.
  • En prestigelös miljö där idéer, kreativitet och innovativt tänkande uppmuntras och implementeras.
  • En trygg anställning med bra anställningsförmåner så som företagsbonus, försäkringar, daglig frukost, egen Axis-cykel med mera.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Här blir din språkkompetens en viktig del av arbetet, då du kommer att kommunicera med kunder och partners på både holländska och engelska.

  • Hantera och prioritera inkommande tickets via deras ärendehanteringssystem, via telefon, mejl och i viss mån chatt.
  • Felsöka och analysera tekniska problem för att hitta den bästa lösningen för kunden.
  • Arbeta hands-on i labbmiljö för att testa och replikera problem.
  • Ha ett nära samarbete med specialister och andra avdelningar som är involverade i kundens ärende.

VI SÖKER DIG SOM

  • Talar och skriver obehindrat på holländska och engelska.
  • Har erfarenhet av en kundorienterad roll från exempelvis serviceyrken att arbeta inom kundtjänst, detaljhandeln eller B2B.
  • Arbetslivserfarenhet av en teknisk roll eller ett stort tekniskt intresse, alternativt en eftergymnasial utbildning inom IT/Tech.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam.
  • Hög problemlösningsförmåga.
  • Serviceinriktad.
  • Ansvarstagande.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Läs mer om Axis Communications här!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Tis, 25 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Utnyttja Greenelys Erbjudande: Få en Gratis Realtidsmätare Idag!
    Mån, 24 mar 2025 - 12:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06