Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- Teknisk Supportingenjör för den Nederländska Marknaden

Teknisk Supportingenjör för den Nederländska Marknaden
Academic Work Sweden ABSkåne län, Lund
Tidigare erfarenhet är önskad
28 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Teknisk Supportingenjör för den Nederländska Marknaden
Axis Communications söker nu en Teknisk Supportingenjör för den nederländska marknaden. I denna roll kommer du att vara den primära kontaktpunkten för kundförfrågningar, där du använder ditt tekniska intresse för att felsöka och analysera tekniska problem. Du kommer också att arbeta praktiskt i en labbmiljö för att testa och återskapa problem. Gå med i ett globalt team där dina språkkunskaper och tekniska expertis värderas högt!
OM TJÄNSTEN
Axis Communications är en branschledare inom nätverksvideo och samarbetar med partners världen över för att leverera skräddarsydda lösningar. Med över 4 000 dedikerade medarbetare i mer än 50 länder utvecklar de innovativa och högkvalitativa lösningar som möter kundernas krav.
Deras huvudkontor ligger i Lund och främjar en icke-hierarkisk miljö där alla anställda, oavsett roll, värderas högt och behandlas lika.
Teknisk Serviceavdelning är en central del av Axis Communications och fokuserar på samarbete och problemlösning. Med en stark kultur präglad av teknisk expertis och engagemang spelar teamet en avgörande roll i kundupplevelsen. Avdelningen har en global räckvidd, med över 150 kollegor som dagligen erbjuder teknisk support på flera språk. För denna roll söker vi någon som främst kommer att arbeta med den nederländska marknaden.
Kolla in videon nedan för att få mer insikt i teamet!
Teknisk Service-teamet är långt ifrån en traditionell kundservice. Arbetet involverar att förstå komplexa tekniska system, felsöka och optimera produkter samt vägleda kunder till den bästa lösningen. Teknisk Service har också flera labb där majoriteten av Axis produkter är installerade och körs dygnet runt. Laboratorierna är ett viktigt verktyg för felsökning och testning, samt för att återskapa kundinstallationer och hitta optimala lösningar.
Genom nära samarbete med produktutveckling, försäljning och andra nyckelfunktioner inom Axis Communications spelar avdelningen en central roll i att upprätthålla företagets höga servicenivå och kundnöjdhet. I en arbetsmiljö som främjar nyfikenhet och personlig tillväxt får du möjlighet att utforska olika produktområden, utveckla teknisk expertis och hjälpa till att höja den tekniska supporten till nästa nivå.
Du Erbjuds
- En dynamisk roll där du får personlig utveckling och blir en nyckelspelare i företagets verksamhet.
- En icke-hierarkisk miljö där idéer, kreativitet och innovativt tänkande uppmuntras och implementeras.
- En trygg anställning med bra förmåner som företagsbonus, försäkring, daglig frukost, personlig Axis Communications-cykel och mer.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina språkkunskaper kommer att vara en viktig del av arbetet, eftersom du kommer att kommunicera med kunder och partners på både nederländska och engelska.
- Hantera och prioritera inkommande ärenden, både via telefon, e-post och till viss del chatt.
- Felsöka och analysera tekniska problem för att hitta den bästa lösningen för kunden.
- Arbeta praktiskt i en labbmiljö för att testa och återskapa problem.
- Samarbeta nära med specialister och andra avdelningar som är involverade i kundens ärende.
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver flytande nederländska och engelska.
- Har erfarenhet från en kundorienterad roll, exempelvis serviceyrken som kundtjänst, detaljhandel eller B2B.
- Har arbetslivserfarenhet inom en teknisk roll eller ett starkt tekniskt intresse, alternativt eftergymnasial utbildning inom IT/Teknik.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Hjälpsam
- Hög problemlösningsförmåga
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och det är vår klients önskan att alla frågor angående tjänsten riktas till Academic Work.
Vår urvalsprocess är kontinuerlig och annonsen kan stängas innan rekryteringsprocessen är avslutad om vi har gått vidare till nästa fas. Processen inkluderar två tester: ett personlighetstest och ett kognitivt test. Tester är verktyg för att hitta rätt talang för rätt position, för att möjliggöra jämlikhet, mångfald och en rättvis process.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis Communications här!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
IKEA IT AB
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
Nexer Recruit
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Fellowmind Sweden
-
Gigstep
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Region Skåne, Digitalisering IT och MT
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02