Ledigt jobb: Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
- Jobb
- Handläggare till internservice hos Statens servicecenter

Handläggare till internservice hos Statens servicecenter
Randstad ABGävleborgs län, Gävle
Tidigare erfarenhet är önskad
3 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Arbetsbeskrivning
Vi söker en handläggare till internservice hos Statens servicecenter!
Statens servicecenter bildades 2012 med uppdraget att göra staten mer effektiv och tillgänglig. De är en statlig myndighet under Finansdepartementet och de pågår en spännande utveckling i takt med att deras uppdrag kontinuerligt utökas. De sköter även administration åt närmare 170 statliga myndigheter med fokus på administrativa tjänster och konsultstöd inom ekonomi, lön och HR. De ger också information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner och företag på deras servicekontor över hela landet.
Som handläggare på Statens servicecenter kommer du främst att arbeta i ärendesystem med allt från att lägga in, granska, utreda och följa upp ärenden. Du kommer även att arbeta med att analysera och utvärdera olika projekt och arbetssätt. Detta är till viss del även en social tjänst då du kommer att ha kontakt med kollegor runt om olika avdelningar samt även ta emot besökare i receptionen och stämma av deras inpassering. Arbetet kommer även att kunna innefatta övriga administrativa arbetsuppgifter samt kontorsservice.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-03-25. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande och har väldigt kort ansökningstid på denna tjänst. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Amanda Lindström amanda.lindstrom@randstad.se / 070 32 81 977. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ansvarsområden
- Planera, utreda, granska och följa upp ärenden i ärendesystem
- Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
- Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
- Handlägga felanmälan i lokalerna och rapportera till förvaltare
- Kontrollera inpassering och ta emot besökare i receptionen
- Hantering av post och paket
- Andra administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Som lägst avklarad gymnasieutbildning
- Fyra års erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter
- Vana att hantera och navigera i ärendesystem och Office paketet
- Tala och skriva obehindrat på svenska
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
-
Gävle Kommun
-
Xzakt Kundrelation
-
KPMG
-
Academic Work
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02