Lager- och orderkoordinator till ledande företag inom larm- och IoT-lösningar

OIO Väst AB

Västra Götalands län, Göteborg

Tidigare erfarenhet är önskad

38 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om tjänsten

Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för lager och orderhantering? Vill du arbeta i en central roll inom ett företag som är ledande inom larm- och IoT-lösningar? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu en Lager- och orderkoordinator till vår partners centrallager i Göteborg. Här får du en varierad roll där du hanterar hela orderflödet – från ordermottagning till plock, packning, fraktbokning och tullhantering. Du arbetar med tekniska produkter och säkerställer att varje leverans är korrekt och konfigurerad innan den skickas ut till företagskunder i olika delar av världen. Givet att bolaget tillhandahåller tekniska produkter, förväntas man utföra enklare konfigureringar av larmsändare.

Sammanfattningsvis innebär ditt arbete att:

  • Ta emot och hantera interna order från säljkontoren.
  • Planera, plocka och packa produkter.
  • Boka frakt och hantera tullprocedurer.
  • Utföra enklare montering och konfigurering av larmsändare, inklusive inkoppling och nätverksuppkoppling.
  • Använda ledstaplare för att ta ner produkter från höga hyllor vid behov.
  • Arbeta i affärssystemet Business Central och använda Microsoft Office, särskilt Excel.

Vi söker dig som:

  • Har truckkort och erfarenhet av att arbeta med lager eller logistik.
  • Har en förståelse för logistikkedjan och fraktflöden.
  • Trivs i en arbetsmiljö där du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.
  • Har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem, exempelvis Excel och Business Central.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska.

För att lyckas i rollen tror vi att du beskriver dig själv som noggrann, lösningsorienterad och självgående. Du ser ett värde i att ta stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter, där du kommer ansvara för hela orderflöden. Vi tror också att du är prestigelös och gillar att få saker gjorda, när ordrarna är packade stöttar du gladeligen upp där det behövs.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader och ambitionen är gå över till vår partner givet att samarbetet fungerar bra.

Placering: Göteborg

Arbetstider: 07:00–16:00, med viss möjlighet till flextid

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lä

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Gratis energi och dyra toppar
    Lör, 22 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06