Supporttekniker till Remote Support Team

Ricoh Sverige AB

Stockholms län, Solna

Tidigare erfarenhet är önskad

27 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Bli en del av vårt team och arbeta med varierande uppgifter i en dynamisk miljö tillsammans med fantastiska kollegor!

Vi söker engagerade supporttekniker med erfarenhet inom IT-support till vårt Remote Support Team! Har du 1–3 års erfarenhet av 1st line support, 2nd line support eller som IT-tekniker och känner att det är dags att ta nästa steg i din karriär? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

I denna roll får du arbeta med både mjukvara och hårdvara, med fokus på de dokumenthanteringslösningar Ricoh levererar till sina kunder. Dina arbetsdagar kommer att vara omväxlande och innehålla allt från användarsupport och installationer av ny hårdvara till felsökning av både mjukvara och hårdvara.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas och bygga vidare på din tekniska kompetens i en dynamisk och lärorik miljö.

Vem vi söker

Vi letar efter en lösningsorienterad och social person med ett stort intresse för IT! Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av IT-support via telefon, chatt och e-post. Du har teknisk kompetens och är van vid att hantera inkommande ärenden både självständigt och i team.

Din tekniska erfarenhet inkluderar arbete med Active Directory och/eller Entra ID, och du har även kunskap om att arbeta enligt SLA:er samt god förståelse för ITIL.

Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Övrig information

Vissa av Ricoh kunder kräver säkerhetsprövning av personal som jobbar med dem, därför är svenskt medborgarskap ett krav för denna tjänst.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb