Ledigt jobb: Programmerare, mobilspel
- Jobb
- Senior Graphics Engineer

Senior Graphics Engineer
Svepol International ABOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
~54 500 kr / per månad ->
Fast månads- vecko- eller timlön
Utbildning:
Data
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
Senior Graphics Engineer
Är du länken mellan konstnärlig vision och teknisk utförande? Om så är fallet vill vi höra från dig.
Din Roll:
Som Senior Graphics Engineer kommer du att vara den kritiska kopplingen mellan konstnärlig riktning och ingenjörskonst, och säkerställa att fantastiska visuella effekter inte går på bekostnad av prestanda. Du kommer att analysera spelets prestanda, samarbeta med konstnärer och utvecklare, och implementera skalbara lösningar som håller vårt spel igång smidigt på alla enheter – från högpresterande hårdvara till lågpresterande mobila enheter.
Din expertis kommer att hjälpa till att avgöra de bästa implementationsmetoderna, oavsett om det är genom Unity DOTS, GPU-optimeringar eller andra banbrytande tekniker. Du kommer att arbeta nära vårt kärnteam för att uppnå den bästa möjliga balansen mellan visuellt och prestanda.
Förutom optimering kommer du att stödja våra konstnärer genom att utveckla grafiska verktyg och funktioner som strömlinjeformar deras arbetsflöde samtidigt som de upprätthåller utmärkt prestanda, särskilt på lågpresterande enheter – en avgörande faktor med tanke på vår unga målgrupp.
Vad Du Kommer Att Göra:
- Prestandaprofilering: Analysera spelprestanda och minnesanvändning med hjälp av Unity och inbyggda profileringsverktyg.
- Optimering & Skalbarhet: Identifiera prestandaflaskhalsar och implementera förbättringar som fungerar över en rad enheter.
- Crash & ANR Utredningar: Diagnostisera och lösa krascher och händelser där applikationen inte svarar (ANR) i det levande spelet.
- Rendering & Verktygsutveckling: Arbeta med renderinglösningar, optimeringsstrategier och verktyg som förbättrar utvecklingspipeline.
- Samarbete: Arbeta tillsammans med konstnärer för att skapa effektiva konstarbetsflöden och säkerställa den bästa möjliga balansen mellan visuellt och prestanda.
- Tekniskt Beslutsfattande: Bedöma och integrera tredjepartsramverk och bibliotek där det är nödvändigt.
- Fullständig Deltagande i Utvecklingscykeln: Vara involverad i alla skeden, från initial design till distribution, övervakning och felsökning.
Vad Du Tar Med Dig:
Must-Haves:
- Stark matematisk bakgrund, särskilt inom linjär algebra.
- Omfattande erfarenhet av lågnivå prestandaprofilering och optimering i Unity.
- Djup förståelse för CPU-arkitektur och tile-baserade GPU-operationer.
- Praktisk erfarenhet av HLSL, Shader Graph, Unity3D och C# för grafisk programmering.
- Kännedom om Unitys Job System och Burst-kompilator.
- Erfarenhet av att arbeta med både inbyggda och hanterade språk.
- Bekväm med distribuerad utveckling (Git, CI/CD, pipelines, etc.).
- En historia av att arbeta som bro mellan konst och ingenjörskonst i en liknande roll.
- Expertis i att säkerställa skalbarhet över olika enheter.
Nice-to-Haves:
- En solid förståelse för CPU-cachehierarkier och mikroarkitektur och hur de påverkar prestanda.
- Erfarenhet av Backtrace, Android Vitals eller liknande verktyg för analys av levande spel.
Vänligen skicka in dina frågor eller din ansökan före den 11 april till info@melioraconsulting.se (inga personliga brev behövs). Observera att vi kan fylla positionen innan slutdatumet.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Nexer Group
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Volvo Group
-
Meet a Groups kund
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Ericsson AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02