Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Ekonomiassistent till Swarco

Ekonomiassistent till Swarco
Asta Agency ABStockholms län, Stockholm
167 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Swarco är en ledande aktör inom innovativa trafik- och infrastrukturlösningar. De erbjuder en av de mest omfattande portföljerna av lösningar för vägmarkering, skyltar, trafikledning, parkering, motorvägs- och tunnelstyrning samt kollektivtrafik. Genom att koppla samman fordon med väginfrastrukturen och stödja utvecklingen av laddningsinfrastruktur för elbilar, bidrar Swarco till framtidens mobilitet och mer beboeliga samhällen. De har sitt säte i Skogås, och är cirka 90 anställda.
I den här tjänsten blir du initialt anställd som konsult hos Asta Agency och arbetar på Swarcos kontor. Det finns god möjlighet att få en anställning hos Swarco.
Om tjänstenVi söker en ekonomiassistent som ska arbeta med ekonomi och administration i en bred roll. Din huvudsakliga uppgift är att stödja ekonomi- och administrationsavdelningen i deras dagliga, månatliga och årliga arbete.
Detta innefattar att upprätthålla noggranna och fullständiga ekonomiska register enligt företagets standarder. Du kommer att hantera leverantörs- och kundreskontra, sköta betalningar och fakturering samt ansvara för avstämningar av konton, inklusive interna konton. Därutöver bistår du i budgeteringsprocessen och bidrar med rapporter och analyser för att stödja den ekonomiska uppföljningen.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;
- Hantera kund- och leverantörsreskontra
- Underhåll av kontoplan samt leverantörs- och kundregister
- Avstämning av konton, inklusive interna konton
- Ansvara för månatliga kontoutdrag inom eget ansvarsområde
- Bistå med veckovisa och månatliga kassaflödesrapporter
- Stötta ekonomi- och administrationschefen i budgetprocessen
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt inom ramen för ovan arbetsuppgifter och ansvara för att de utförs i tid och med hög kvalitet. Du förväntas självständigt inhämta den information som behövs för att fullgöra dina arbetsuppgifter och informera din närmaste chef om relevanta händelser inom ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som;
- Har erfarenhet av arbete med redovisning och administration.
- Har goda kunskaper i Microsoft Excel och MS 365.
- Har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
- Är stark kommunikativt och en lagspelare.
- Är noggrann och har ett öga för detaljer.
- Tidigare erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra.
- Erfarenhet av budget- och ekonomiska rapporteringsprocesser.
Övrig information Start: Mitten av April Plats: Södra Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till Ellen@astaagency.se.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Domstols- och juristsekreterare m.fl.
Perceptric Al AB
-
Kungliga Operan
-
Löne- och personaladministratörer
ECIT Services AB
-
Nordiska Bemanningsgruppen
-
Perceptric Al AB