Ledigt jobb: Redovisningsekonom
- Jobb
- Redovisningsekonom sökes till växande distributionsföretag

Redovisningsekonom sökes till växande distributionsföretag
Stardist ABDalarnas län, Falun
Tidigare erfarenhet är önskad
Vill du arbeta på ett växande företag inom distribution? Vi behöver förstärka vår organisation med en driven redovisningsekonom med placering i Hofors eller Falun.
Vi söker en medarbetare med erfarenhet från ekonomiavdelning och ett driv att vilja utveckla processer. Du tycker om att ta ansvar för nuvarande och framtida arbetsuppgifter och att självständigt arbeta fram rutiner och arbetssätt som passar oss och våra 1 200 uppdragsgivare. Du är noggrann, fokuserad och strukturerad med en förmåga att klara situationer som kan uppstå med kort varsel. Vi vill att du har ett driv att ge god service och förmåga att leda dig själv i det dagliga arbetet. Hos oss trivs du om du är prestigelös och är kaostolerant.
Tjänsten som redovisningsekonom hos oss innefattar arbetsuppgifter såsom löpande bokföring, bokföra inbetalningar från kunder och göra kreditbedömningar, krav- och påminnelsehantering samt skicka samlingsfakturor en gång per månad. Registrering, kontering och kontroll av leverantörsfakturor, kontoavstämningar, upprättande av skattedeklarationer, redovisning av EU-försäljning och övriga administrativa uppgifter.
Varje månad ska fakturor på våra avgifter skickas, t ex försäljningsprovision och orderavgifter mm, men även fasta månadsavgifter, som lagerhyra och ev. webbshop, samt tjänster som utförts. I arbetet ingår även att redovisa uppdragsgivarnas kommissionsförsäljning.
Att vara support till uppdragsgivarna när det gäller försäljningsrapporter, fakturor, utbetalning, bokföring etc. ingår också i tjänsten. Samt till återförsäljare och kunder angående fakturor och leveranser.
Dessutom ingår det att upprätta delårsbokslut, ekonomiska rapporter och analyser samt delaktighet i arbetet med vårt årsbokslut.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi samt flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är strukturerad och analytisk och gillar att skapa ordning och struktur i en organisation som växer. Du har förmåga att se helheten och är duktig på att kommunicera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är en fördel om du har B-körkort och tillgång till bil.
Stardist erbjuder helhetslösningar för e-handel, som inkluderar lagerhållning, logistik, distribution, fakturering, betallösningar och kundtjänst. Vi erbjuder också nyhetsbrev, produktfotografering och vi kan tillfredsställa företagens behov av trycksaker via vårt digitala tryckeri. Vi utvecklar webbutiker i plattformen NopCommerce, vi har kompetenta medarbetare inom systemutveckling som kan göra integrerade lösningar som passar de flesta.
Vi har kontor och lager i Hofors och i Falun.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Försäkringskassan
-
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Region Dalarna
-
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
-
Borlänge kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen/Strategi och stadsmiljö
-
Försäkringskassan
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02