Account Manager till Alemtek AB

OnePartnerGroup Kalmar AB

Kalmar län, Nybro

Tidigare erfarenhet är önskad

16 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Är du en driven och relationsbyggande säljare med passion för att skapa goda affärer? Alemtek AB expanderar och söker en Account Manager som vill vara med och ta företagsrelationerna till nästa nivå! Här får du både frihet och ansvar att utveckla vår kundportfölj och göra en verklig skillnad för våra kunder och vårt företag.

Om Alemtek AB

Alemtek AB, grundat år 2000, är ett familjeföretag som erbjuder innovativa upphängningssystem genom långsiktiga samarbeten. Från vårt huvudkontor i Nybro hjälper vi tillverkare av premiumprodukter inom belysning, akustik och skyltning över hela Europa att hänga upp sina produkter på bästa sätt.
Hos Alemtek blir du en del av ett öppet team med en familjär känsla. Som ett mindre bolag har vi en platt organisation med korta beslutsvägar, vilket ger dig möjlighet att verkligen påverka och bidra till vår framgång.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Account Manager har du ansvar för att utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer med både nya och befintliga kunder inom B2B. Du driver hela försäljningsprocessen av våra upphängningssystem inom våra tre olika kundsegment belysning, akustik och skyltning. Arbetet innebär att vara nära våra kunder för att förstå deras behov, identifiera nya affärsmöjligheter och agera rådgivare kring våra skräddarsydda lösningar. Du arbetar självständigt och under eget ansvar men vi är ett team där alla samarbetar för att säkerställa en hög kundnöjdhet.

Vanligt förekommande uppgifter:

  • Prospektera och identifiera nya affärsmöjligheter
  • Bearbeta nya kunder samt underhålla och utveckla relationerna med de befintliga
  • Självständigt driva försäljning till avslut med förhandlingar, offerter och avtal
  • Arbeta strategiskt för att utveckla försäljningen och nå uppsatta mål
  • Genomföra regelbundna kundbesök och delta i branschmässor i Europa
  • Samarbeta med interna teamet för att leverera bästa möjliga lösningar till kunden
  • Analysera marknaden för att identifiera tillväxtmöjligheter

Bra att veta

Tjänstgöringsort: Du utgår från kontoret i Nybro och reser cirka en gång i månaden inom Europa
Arbetstider: Dagtid vardagar
Omfattning: Tjänsten är på heltid och börjar med provanställning 6 månader hos Alemtek AB

Vem är du?

​​​​​​Vi ser att du som söker tjänsten är en drivande och resultatinriktad person som strukturerat arbetar för att nå uppsatta mål. Du är van att självständigt planera ditt eget arbete och sätter alltid kvalitén och kundnöjdheten i fokus. Samtidigt som du kan arbeta självständigt är du en lagspelare som arbetar tillsammans med kollegorna för att nå uppsatta mål. Vårt team står för våra värdeord Glädje, Utveckling, Tillit och Engagemang. Att bygga långsiktiga relationer och agera problemlösare för kunderna är viktigt för dig.

Vi söker dig som har:

  • Minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning på fält
  • Erfarenhet av att hantera kundrelationer självständigt
  • Har en god förståelse för affärsutveckling och förhandlingsteknik.
  • God vana av att arbeta i affärssystem och office-paketet
  • B-körkort
  • Har goda kunskaper i svenska och affärsengelska, både muntligt och skriftligt

Vi ser det som meriterande om du har:

  • Vana av B2B försäljning mot kunder inom tillverkande industri
  • Erfarenhet från branschen
  • Vana av att läsa tekniska ritningar

Vad erbjuder vi?

  • Möjlighet att arbeta i ett dynamiskt och växande företag
  • Personliga utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling
  • Stora möjligheter att påverka och ta ansvar för din egen framgång
  • Goda personalförmåner
  • Möjlighet att jobba med spännande och innovativa kundprojekt

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Alemtek AB med OnePartnerGroup Kalmar AB samband med annonseringen. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Sanna Olsson på sanna.olsson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Välkommen med din ansökan!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 14-15 mars 2025: Spara pengar på smart energianvändning
    Fre, 14 mar 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06
  • Rabattkod - Spara Upp till 20% på Helårsdäck hos Däck-online.com!
    Lör, 1 mar 2025 - 00:15
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Vad betyder det för dig?
    Mån, 3 feb 2025 - 14:02