Lediga jobb
- Jobb
- Ekonom med systemförvaltaransvar
Ekonom med systemförvaltaransvar
VÄXJÖ KOMMUNKronobergs län, Växjö
17 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och innovativ ekonom som kan hjälpa oss att digitalisera och effektivisera våra arbetssätt.
Detta är en spännande roll för dig som vill kombinera löpande redovisningsuppgifter med ditt intresse för IT och effektiva processer i en utåtriktad roll som ställer höga krav på din pedagogiska förmåga.
Du arbetar för att digitalisera och automatisera ekonomiavdelningens processer, utveckla och implementera nya system och verktyg för att förbättra effektiviteten och kvalitén. I din roll förväntas du följa upp nya möjligheter och driva förbättringar i nära samarbete med dina kollegor.
I din roll gentemot verksamheten kommer du främst att arbeta inom processerna löpande redovisning och bokslut samt utbilda och stödja medarbetare i användningen av nya verktyg och system.
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framåtsträvande organisation med möjlighet att vara med och forma framtidens ekonomiavdelning.
Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning.
Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer:
- Högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning.
- Goda kunskaper i systemanvändning, exempelvis större ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem.
- Förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i rollen som ekonom.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
Det är även meriterande om du har:
- vana användare av Excels Power Query.
- erfarenhet av att hantera stora flöden.
- kan använda SQL / databaser.
För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla verksamhetens användning av tekniska lösningar. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut.
Du behöver kunna kombinera redovisning och processutveckling med hjälp av tekniska lösningar.
Din kommunikativa förmåga i tal och skrift är av stor vikt där du behöver säkerhetsställa att budskap når fram. Du kommer att ha många kontakter internt och externt.
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer är planerade att hållas i Växjö kommunhus 2025-01-14 och 2025-01-17.
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och innovativ ekonom som kan hjälpa oss att digitalisera och effektivisera våra arbetssätt.
Detta är en spännande roll för dig som vill kombinera löpande redovisningsuppgifter med ditt intresse för IT och effektiva processer i en utåtriktad roll som ställer höga krav på din pedagogiska förmåga.
Du arbetar för att digitalisera och automatisera ekonomiavdelningens processer, utveckla och implementera nya system och verktyg för att förbättra effektiviteten och kvalitén. I din roll förväntas du följa upp nya möjligheter och driva förbättringar i nära samarbete med dina kollegor.
I din roll gentemot verksamheten kommer du främst att arbeta inom processerna löpande redovisning och bokslut samt utbilda och stödja medarbetare i användningen av nya verktyg och system.
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framåtsträvande organisation med möjlighet att vara med och forma framtidens ekonomiavdelning.
Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning.
Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer:
- Högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning.
- Goda kunskaper i systemanvändning, exempelvis större ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem.
- Förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i rollen som ekonom.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
Det är även meriterande om du har:
- vana användare av Excels Power Query.
- erfarenhet av att hantera stora flöden.
- kan använda SQL / databaser.
För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla verksamhetens användning av tekniska lösningar. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut.
Du behöver kunna kombinera redovisning och processutveckling med hjälp av tekniska lösningar.
Din kommunikativa förmåga i tal och skrift är av stor vikt där du behöver säkerhetsställa att budskap når fram. Du kommer att ha många kontakter internt och externt.
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer är planerade att hållas i Växjö kommunhus 2025-01-14 och 2025-01-17.
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen
-
Region Kronoberg, Sjukhusvård
-
Digitalenta
-
Internationella Engelska Skolan Växjö
-
Internationella Engelska Skolan Växjö
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Läs även gärna mer om