Lediga jobb
- Jobb
- Lägenhetskoordinator mot kund till Sandvikenhus
Lägenhetskoordinator mot kund till Sandvikenhus
Sandvikens kommunGävleborgs län, Sandviken
Tidigare erfarenhet är önskad
21 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark.
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• Friskvårdsbidrag
• Friskvårdtimme på arbetstid
• Personal- och fritidsföreningen Pulsen
• Möjlighet till semesterväxling
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad lägenhetskoordinator mot kund!
I rollen som lägenhetskoordinator kund är din främsta uppgift att skapa och utveckla kundrelationer genom att hjälpa våra hyresgäster att hitta rätt lägenhet. Du tar initiativ till att kontakta potentiella hyresgäster, presenterar våra bostäder och erbjuder alternativa lösningar för att möta deras behov. Med ditt proaktiva och kundorienterade synsätt är du med och bidrar till att våra bostäder har nöjda hyresgäster.
Du kommer att ha ett varierat arbete där du självständigt och i team planerar och genomför dina arbetsuppgifter. I rollen som lägenhetskoordinator kund ingår att ha fokus på uthyrning av våra lägenheten. I ditt ansvarsområde ingår hela uthyrningsprocessen, allt från att publicera lägenheter, boka och genomföra visningar, kontraktsskrivning, städbesiktning, inflyttningsbesök, samordna renoveringar och underhåll, boendeinflytande och delta i marknadsföring.
Med fokus på hög servicenivå deltar du aktivt i utvecklingen av våra bostäder och bidrar till att skapa en trygg och trivsam boendemiljö för alla våra hyresgäster.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av service och kundkontakter och gärna har arbetat med bostadsuthyrning, försäljning eller mäkleri. Det är viktigt att du har hög social kompetens, en stark förmåga att bygga relationer och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, självgående och ha en hög servicekänsla. Du är tydlig, håller vad du lovar och gillar att jobba i ett högt tempo. Effektivitet och digitalisering är en naturlig del av din vardag. Du har ett proaktivt arbetssätt som bidrar till att skapa värde för både kunder och verksamheten.
Kompetenskrav:
• Gymnasieutbildning eller förvärvade kunskaper som kan bedömas likvärdiga
• Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, försäljning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, bostadsuthyrning, mäkleri eller försäljning och erfarenhet av att möta människor i direkta möten.
• Erfarenhet av hyresjuridik är meriterande
• Mycket god vana av att arbeta med digitala verktyg
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Har du också andra språkkunskaper är det meriterande.
• B-körkort (manuell växellåda)
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om detta låter som en spännande möjlighet, skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.
Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 92 anställda och fastighetsskötare är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Kompetensutvecklingen utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov.
Välkommen till oss!
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• Friskvårdsbidrag
• Friskvårdtimme på arbetstid
• Personal- och fritidsföreningen Pulsen
• Möjlighet till semesterväxling
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad lägenhetskoordinator mot kund!
I rollen som lägenhetskoordinator kund är din främsta uppgift att skapa och utveckla kundrelationer genom att hjälpa våra hyresgäster att hitta rätt lägenhet. Du tar initiativ till att kontakta potentiella hyresgäster, presenterar våra bostäder och erbjuder alternativa lösningar för att möta deras behov. Med ditt proaktiva och kundorienterade synsätt är du med och bidrar till att våra bostäder har nöjda hyresgäster.
Du kommer att ha ett varierat arbete där du självständigt och i team planerar och genomför dina arbetsuppgifter. I rollen som lägenhetskoordinator kund ingår att ha fokus på uthyrning av våra lägenheten. I ditt ansvarsområde ingår hela uthyrningsprocessen, allt från att publicera lägenheter, boka och genomföra visningar, kontraktsskrivning, städbesiktning, inflyttningsbesök, samordna renoveringar och underhåll, boendeinflytande och delta i marknadsföring.
Med fokus på hög servicenivå deltar du aktivt i utvecklingen av våra bostäder och bidrar till att skapa en trygg och trivsam boendemiljö för alla våra hyresgäster.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av service och kundkontakter och gärna har arbetat med bostadsuthyrning, försäljning eller mäkleri. Det är viktigt att du har hög social kompetens, en stark förmåga att bygga relationer och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, självgående och ha en hög servicekänsla. Du är tydlig, håller vad du lovar och gillar att jobba i ett högt tempo. Effektivitet och digitalisering är en naturlig del av din vardag. Du har ett proaktivt arbetssätt som bidrar till att skapa värde för både kunder och verksamheten.
Kompetenskrav:
• Gymnasieutbildning eller förvärvade kunskaper som kan bedömas likvärdiga
• Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, försäljning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, bostadsuthyrning, mäkleri eller försäljning och erfarenhet av att möta människor i direkta möten.
• Erfarenhet av hyresjuridik är meriterande
• Mycket god vana av att arbeta med digitala verktyg
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Har du också andra språkkunskaper är det meriterande.
• B-körkort (manuell växellåda)
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om detta låter som en spännande möjlighet, skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.
Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 92 anställda och fastighetsskötare är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Kompetensutvecklingen utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov.
Välkommen till oss!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Novum Assistans
-
Wikan Personal Hälsingland AB
-
Alleima Tube AB
-
BRUKS AB
-
Region Gävleborg, VO Internmedicin
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Läs även gärna mer om