Lediga jobb
- Jobb
- Nyutexaminerad jurist eller ekonom till Euroclear
Nyutexaminerad jurist eller ekonom till Euroclear
Capega ABStockholms län, Stockholm
158 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Capega söker för detta uppdrag flera konsulter som kommer ingå i projektet bolagsstämmor som pågår under våren 2025 med start i februari.
Om Euroclear
Euroclear Sweden har varit Sveriges värdepapperscentral i över 50 år. I egenskap av finansiell infrastruktur spelar bolaget en avgörande roll i det finansiella systemet. Euroclear Sweden är en del av den internationella Euroclear-koncernen som har kontor runt om i världen med omkring 4 000 anställda. På kontoret i Stockholm arbetar omkring 140 anställda.
Arbetsuppgifter
Som projektadministratör hjälper du Euroclears kunder inför och under bolagens respektive bolagsstämmor. Kunderna består av noterade börsbolag som varje år genomför bolagsstämma. Du ingår i ett större team men ansvarar själv för dina tilldelade kunder. Högsäsongen för börsbolagens bolagsstämmor sträcker sig från mars till maj och uppdraget startar i mitten på februari och pågår till maj. I rollen ansvarar du bland annat för:
- Ta emot anmälningar inför bolagsstämmor
- Kontinuerligt följa upp med dina kunder inför bolagsstämmorna
- Registrera fullmaktsombud
- Medverka vid bolagsstämmor och ankomstregistrera deltagare
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med examen från universitet eller högskola inom ekonomi eller juridik som vill arbeta med administration kring bolagstämmor under våren. Det är extra meriterande om du har studerat bolagsjuridik eller t.ex. själv agerat ombud vid bolagsstämmor men det är inte ett krav. Som person ska du vara noggrann och kommunikativ då du i rollen hanterar många kontaktytor internt och externt. Mycket av ditt arbete sker via telefon och mail och det är därför ett krav att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Det kan förekomma resor i tjänsten då bolagsstämmor anordnas över hela landet därför är det meriterande med körkort.
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn eller www.capega.se
Ansökan & kontakt
Vi ser gärna att du ansöker omgående då vi träffar kandidater löpande. Sista ansökningsdag är 13/1. Vid frågor, vänligen kontakta Elin Eklöf på [email protected] ellerMagnus Holmqvist på [email protected]
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Circle K Detaljist AB
-
Recnet
-
Recnet
-
NXT Interim Stockholm AB
-
KALLHÄLLS NYA VÅRDCENTRAL
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26