Fastighetstekniker

Randstad AB

18 days left
to apply for the job

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del i att bygga ett starkare och växande Örebro? Sök då tjänsten som fastighetstekniker till Örebroporten!

Örebroporten har idag Örebros mest mångfacetterade och intressanta fastighetsbestånd med hyresgäster inom många olika branscher. Vi har utöver det ett mycket spännande uppdrag inom kommunkoncernen då vi ansvarar för många av kommunens fastighetsutvecklingsprojekt och omställningsfastigheter. Vi tänker långsiktigt och hållbart, samt brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer både hyresgäster och samhälle till nytta. 

I rollen som fastighetstekniker är dina mål nöjda hyresgäster och att arbeta för att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner.

Som fastighetstekniker arbetar du utifrån fastslagna gränsdragningslistor. Tillsammans med kollegor i teamet går du igenom gränsdragningslistan för respektive byggnad. Du arbetar med arbetsorder som kommer dels från hyresgästen i form av felanmälningar, dels från kommersiell respektive teknisk förvaltare, projektledare samt specialister. Skötsel, tillsyn och arbetsorder administreras i vårt fastighetssystem Vitec. Fastighetsbeståndet ronderas dels digitalt inom utvalda styr- och reglersystem samt fysiskt enligt upplagda rutiner. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av förebyggande arbete såsom skötsel av automatiska brandlarm, resp. automatisk vattensprinkler, SBA samt skyddsronder. Du kommer även att ingå i vår driftberedskap.

För att lyckas som fastighetstekniker hos oss har du ett strukturerat arbetssätt med fokus på tid, kostnad, hållbarhet och kvalitet samt är van att prioritera och att fatta beslut. Som person är du handlingskraftig och trivs med att arbeta i team. Du är nyfiken och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått och ser digitalisering som en naturlig del i vardagen. Prestigelöshet och att dela med sig av sin kunskap och initiativförmåga är egenskaper vi värderar högt.

Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Örebroporten som arbetsgivare 

Som medarbetare hos oss erbjuds du en unik möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Att få bidra till både samhällsnytta och affärsnytta och där du som medarbetare har mycket goda utvecklings-möjligheter i ett kreativt och framåtsiktande företag. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi har identifierat våra huvudprocesser så att rätt kompetens kommer in i rätt skeden.  

Vi tänker på hela människan och det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder en god arbetsmiljö. 

Ansökan 

Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson-Gärd, [email protected] alt Maria Perez, [email protected]. Vi kommer att göra urval löpande men sista dag för ansökan är 2025-01-08. 

Ansvarsområden

  • arbete utifrån fastslagna gränsdragningslistor
  • hantera felanmälningar
  • rondering, fysiskt och digitalt inom utvalda styr-och reglersystem
  • skötsel av automatiska brandlarm, resp. automatisk vattensprinkler, SBA samt skyddsronder
  • driftberedskap

Kvalifikationer

  • lägst gymnasieutbildning helst med teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har en yrkesutbildning inom exempelvis drift eller fastighet. 
  • b-körkort är ett krav. 
  • meriterande med erfarenhet inom SBA och el-kunskap.

Om företaget

Örebroporten Fastigheter AB

Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt utvecklingsbolag. Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för ett växande Örebro, genom att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner. Med samhällets bästa som vårt mål, och både bred och djup kompetens inom fastighetsutveckling, är vi stolta över att bygga ett starkare Örebro tillsammans med kommun och näringsliv. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 390 000 kvm. Marknadsvärdet på fastighetsbeståndet är 6 Mdkr. Omsättningen för 2023 var ca 470 Mnkr. Örebroporten erbjuder ett rikt utbud av lokaler till verksamheter med lokalisering i Örebro kommun. Vi har både gammalt och nytt i vårt bestånd. Bland våra senaste projekt kan nämnas Åbylunden 1 och Kexfabriken 2. Örebroporten har en väl sammansvetsad organisation med 52 medarbetare. Vår arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Läs mer på www.orebroporten.se.
🖐 Was this job fit for someone?
Share

Other jobs in the same field

Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs

Keyword / Occupation
Similar jobs
Latest posts
  • Information about Statsskuld.se - Improvements on Statsskuld.se: News & Updates
    Tue, 17 Dec 2024 - 08:56
  • Public Opinion - Demoskop: Social Democrats Decline, Center Party Gains
    Fri, 25 Oct 2024 - 14:35
  • National Debt - Sweden's National Debt: Historically Low Level Under Change
    Tue, 8 Oct 2024 - 10:07
  • Professions - Salary and Work as a Study Leader: What You Need to Know
    Wed, 4 Sep 2024 - 18:10
  • Municipality - Tax Pressure in Kiruna Municipality - An Overview of Tax Rates and Economic Challenges
    Thu, 23 May 2024 - 22:26