Specialpedagog/ speciallärare till Internationella Engelska skolan - Årskur

Internationella Engelska Skolan i Sverige AB

Södermanlands län, Eskilstuna

Previous experience is desired

40 days left
to apply for the job

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.

IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members.

Specialpedagog/ speciallärare till Internationella Engelska skolan - Årskurs 7-9

Som specialpedagog / speciallärare arbetar du med att stötta elever med behov. Du ingår i skolans elevhälsoteam och har ett nära samarbete med rektor, pedagoger, vårdnadshavare samt myndigheter utanför skolan.

Vi söker en specialpedagog / speciallärare med stort engagemang för elevers lärande, hälsa och utveckling. I uppdraget ingår att arbeta för en välfungerande elevhälsa för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:

• Kartlägga elevers och gruppers behov
• Ansvar för dokumentation av stödinsatser och uppföljning
• Arbeta med eleven eller eleverna både på individ - och gruppnivå.
• Planera, genomföra och utvärdera insatser
• Koordinera arbetet med överlämningar för elever som börjar och slutar på skolan
• Ta aktiv del av pedagogisk forskning samt använda och sprida forskningsrön och forskningsmetoder för att stärka elevers lärande
• Delta i skolans elevhälsoteam
• Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete
• Delta i det årskurs övergripande nätverket för specialpedagogiskt förbättringsarbete
• Dokumentera i Prorenata

Skolan har ett utvecklat EHT-team som jobbar mot specifika arbetslag utifrån förebyggande och främjande perspektiv. Det arbetet innebär, bland annat, att jobba tillsammans med våra pedagoger och eleverna i klassrummet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarlegitimation samt påbyggnadsutbildning till specialpedagog eller speciallärare. Du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Tidigare erfarenhet av arbete som lärare och specialpedagog inom grundskolan är meriterande. Du behöver även ha god digital kompetens. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskaper i fler språk.

Arbetet förutsätter att du är trygg i din yrkesroll, kan arbeta självständigt, är initiativrik och har en god förmåga att se möjligheter i olika situationer. Som person har du ett bra bemötande samt en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor.

Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och sträcker sig fram till juni 2025.

Träffa dina framtida kollegor här: https://www.youtube.com/watch?v=rDmyOtrje7k

Varmt välkommen med din ansökan!
🖐 Was this job fit for someone?
Share

Other jobs in the same field

Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs

Keyword / Occupation
Latest posts
  • Information about Statsskuld.se - Improvements on Statsskuld.se: News & Updates
    Tue, 17 Dec 2024 - 08:56
  • Public Opinion - Demoskop: Social Democrats Decline, Center Party Gains
    Fri, 25 Oct 2024 - 14:35
  • National Debt - Sweden's National Debt: Historically Low Level Under Change
    Tue, 8 Oct 2024 - 10:07
  • Professions - Salary and Work as a Study Leader: What You Need to Know
    Wed, 4 Sep 2024 - 18:10
  • Municipality - Tax Pressure in Kiruna Municipality - An Overview of Tax Rates and Economic Challenges
    Thu, 23 May 2024 - 22:26