Ledigt jobb: Receptionist, telefonist
- Jobb
- Telefonist/Receptionist till Transportstyrelsen
Telefonist/Receptionist till Transportstyrelsen
TransportstyrelsenÖstergötlands län, Norrköping
Tidigare erfarenhet är önskad
17 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.
Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Inom Transportstyrelsen har vi en gemensam växel och vi finns på tre orter, Borlänge, Norrköping och Örebro.
I rollen som telefonist/receptionist kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av sedvanliga uppgifter såsom växelarbete där du ska koppla vidare samtal, att ta emot besökare, hantering av passerkort samt andra administrativa uppgifter. Du kan också komma att få arbeta med arbetsuppgifter inom registratur och övriga administrativa uppdrag under kortare eller längre perioder.
Arbetsuppgifterna är schemalagda där alla i teamet gör allt. Du behöver vara flexibel och tycka om att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Du är en viktig person då du tar emot våra besökande kunder och får både våra interna och externa besök att alltid känna sig välkomna.
Dina arbetstider kommer vara mellan kl. 08.00 och 16.30.
Du kommer att
- vara Transportstyrelsens ansikte utåt och arbeta med kundmöten via telefon och via besök i vår reception. Du kommer också att utföra förekommande administrativa arbetsuppgifter och vid behov arbeta med registraturuppgifter.
Du måste ha
- slutfört en gymnasieutbildning
- aktuell erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist
- aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska i ditt dagliga arbete.
Det är meriterande om du också har
- erfarenhet av att arbeta inom statlig förvaltning
- erfarenhet av att arbeta med registrering/diarieföring i ett diarieföringssystem
- aktuell erfarenhet av att arbeta som receptionist
- erfarenhet från Telias telefonisystem ACE
- erfarenhet av att arbeta med kvalificerad ärendehantering i digitalt system.
Vi vill att du
- är flexibel: har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar.
- är serviceinriktad: tillmötesgående i ditt bemötande, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- har god samarbetsförmåga: arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tidsbegränsad på 8 månader med möjlighet till förlängning, med placering i Norrköping. Tillträde enligt överenskommelse.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Faten Isik 010 – 495 50 07 [email protected] (mailto:[email protected])
ST, Anders Bodving och Saco-S, Johan Stenborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-140. Vi behöver din ansökan senast den 2 februari 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda: Ca 2000.
Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
http://www.transportstyrelsen.se/ (http://www.transportstyrelsen.se/)
Kort om avdelning Juridik
Avdelning Juridik består av sex enheter. Juridikenheterna styr och stöder myndighetens olika avdelningar i juridiska frågor, och enheten Registratur ansvarar för registratur, reception och växel. Vi finns på flera orter. Vår huvudort är Norrköping.
Vi bidrar till en enhetlig och effektiv hantering av Transportstyrelsens behov av styrning och stöd i juridiska frågor och i språkliga frågor inom regelgivning. Vi bidrar med styrning och stöd i diarieföring, ad acta och arkivläggning, passerkortshantering, besöksmottagning och växel.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Accepta Vi AB
-
Arcus Utbildning & Jobbförmedling
-
EISS Recruitment
-
Arcus Utbildning & Jobbförmedling
-
Job Solution Sweden Consulting AB
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56