Logistikkoordinator till Carla

Carla AB

170 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm.

Just nu är vi inne i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en duktig logistikkoordinator till vårt grymma operationsteam i Stockholm och Kungsängen.

På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se (https://www.trustpilot.com/review/carla.se)

20 månader efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 300 omdömen och en imponerande 4,9/5 i betyg.

Om rollen Som logistikkoordinator är du en del av vårt logistikteam och rapporterar till vår Support & Logistikchef. Vårt mål är att omdefiniera vad det innebär att äga en elbil/laddhybrid genom att erbjuda ett stort utbud i hela landet och ge utmärkt service till våra kunder och partners. Logistikteamet är ansvariga för att hämta alla bilar som Carla köper in, samt leverera sålda bilar direkt till våra kunder. Att hantera ett växande antal körningar och förare i enlighet med kostnads- och kvalitetsmål är krävande men roligt! Vi behöver nu stärka upp vårt team med en duktig logistikkoordinator för att kunna utveckla verksamheten vidare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Se till att Carlas leveranser kommer fram i tid med hög kvalitet och en service i världsklass
  • Bistå närmsta chef samt Operations manager med att utbilda, leda och utveckla våra förare. De är våra ambassadörer och vår viktigaste kontaktyta mot kunder
  • Ansvar för kvalitet och prisjusteringar vid upphämtningar av inköpta bilar
  • Planering och schemaläggning av Carlas förare, både lastbil- och personbilsförare
  • Dagliga kontroller av betalningar samt identifiera och åtgärda problem i interna processer
  • Daglig kontakt och avstämning med Carlas leverantörer och interna stakeholders
  • Kontaktpunkt för både kunder, partners och interna stakeholders i arbetet med att maxa kundnöjdhet samt utveckla vår verksamhet

Vi tror att den vi söker:

  • Har bevisad förmåga att analysera data och tolka information effektivt för att ständigt förbättra processer
  • Gedigen erfarenhet av ruttplanering och schemaläggning av chaufförer
  • Har erfarenhet av att leda team (kan vara att man lett engagemang inom universitetslivet, idrott, politik, näringsliv eller föreningar)
  • Är en trygg beslutsfattare med erfarenhet av att arbeta med höga volymer och högt tempo i en dynamisk miljö
  • Flexibel och handlingskraftig. På Carla är ingen dag den andra lik och ofta behöver man byta riktning för att uppnå resultat
  • Kommunikativ; I denna rollen kommer du inte bara ha daglig kontakt med Carlas kunder men även många nyckelpersoner internt
  • Analytiskt lagd som gillar att lösa problem
  • Är en lösningsorienterad do:er med fokus på kvalitet och kundnöjdhet
  • Erfarenhet från last-mile, logistik, trafikledning eller bemanning
  • Erfarenhet från bilindustrin är ett meriterande liksom ett gediget bilintresse
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vad vi erbjuder dig:

Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt.

Utöver det så erbjuder vi:

  • Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online
  • En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag
  • Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald
  • Konkurrenskraftig grundlön och andra trevliga förmåner
  • Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor

Vill du bli vår nya kollega?

Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast

Arbetstider och plats

Tjänsten är baserad i Stockholm och Kungsängen. Vi har kontor i centrala Stockholm och i Kungsängen. Logistikteamet arbetar tillsammans från båda kontoren. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 09-18

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Rabattkod - Spara stort med InkClub SE:s exklusiva rabattkod!
    Tors, 16 jan 2025 - 16:00
  • Elpriset - Gratis el och negativa priser: Spara på el idag
    Tors, 16 jan 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen januari 2025: KPIF stabil på 1,5%
    Ons, 15 jan 2025 - 08:36
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56