Lediga jobb
- Jobb
- Teknisk förvaltare
Teknisk förvaltare
Karlstads Bostads ABVärmlands län, Karlstad
Tidigare erfarenhet är önskad
26 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 700 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet. Läs gärna mer om oss på kbab.se
Beskrivning
Vi söker en teknisk förvaltare med helhetssyn och prioriteringsförmåga.
Trivs du i en roll där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan detta vara ett arbete för dig!
Inom avdelning fastighetsutveckling arbetar tekniska förvaltare tillsammans med projektledare, tekniska specialister och fastighetstekniker. Avdelningen ansvarar för underhållet av bolagets fastighetsbestånd samt att tekniska lagkrav uppfylls. Avdelningen ansvarar också för utveckling av befintliga och nya fastigheter utifrån bolagets övergripande mål och uppdrag. Hos oss på KBAB får du ta del av en spännande verksamhet och jobba tillsammans med många kompetenta medarbetare. Vår arbetsplats finns centralt i Karlstad där vi erbjuder en fin arbetsmiljö i nybyggda lokaler.
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk förvaltare blir ditt uppdrag att förvalta och utveckla KBAB:s fastigheter utifrån ett tekniskt perspektiv inom ett av våra fastighetsområden. Det innebär ett ansvar för ekonomisk planering och uppföljning samt planering, genomförande och uppföljning av underhåll för att säkra fastighetsbeståndets goda skick och långsiktiga utveckling. Du arbetar både strategiskt och operativt och hanterar frågor på både kort och lång sikt. Ett viktigt inslag i rollen är att säkerställa att samtliga byggnader inom tilldelat ansvarsområde uppfyller lag- och myndighetskrav utifrån byggnadernas tekniska förutsättningar. Rollen förutsätter ett nära samarbete med bolagets områdeschefer och med andra roller inom bolaget, men även med externa parter så som konsulter och entreprenörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Analysera underhållsbehov och ta fram underlag till underhållsplanen genom att exempelvis inventera och besikta fastigheter, samt utifrån det ta fram förslag på åtgärder.
- Ekonomi- och budgetansvar för underhållsbudgeten i tilldelat fastighetsområde vilket innebär att ta fram underlag för budget, prognos och bokslut.
- Planera, genomföra och följa upp åtgärder utifrån drift- och mediastatistik i syfte att driftoptimera byggnaderna.
- Tillsammans med områdeschef identifiera behovet av nya arbetssätt och rutiner för att uppnå en optimerad drift och skötsel av fastigheterna.
- Vara med i arbetet att upphandla konsulter och entreprenörer för bygg- och anläggningsarbeten.
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du är strukturerad, noggrann och tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du prioriterar med lätthet bland en mängd olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget. Du har förmåga att agera ur ett helhetsperspektiv utifrån bolagets bästa samt förmåga att identifiera hur olika delar påverkar varandra. Som person har du lätt för att bygga goda relationer och samarbeta med andra. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med motsvarande arbetsuppgifter inom bygg-och fastighetsbranschen samt erfarenhet från arbete med budget och ekonomisk uppföljning. Arbetet kräver att du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, plan- och bygglagen och byggarbetsmiljösamordning. Du har en akademisk examen med inriktning mot exempelvis byggteknik eller fastighetsekonomi/förvaltning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt även mycket goda IT-kunskaper och stor vana av digitala arbetssätt.
Intervjuer sker löpnade under annonseringstiden.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Beskrivning
Vi söker en teknisk förvaltare med helhetssyn och prioriteringsförmåga.
Trivs du i en roll där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan detta vara ett arbete för dig!
Inom avdelning fastighetsutveckling arbetar tekniska förvaltare tillsammans med projektledare, tekniska specialister och fastighetstekniker. Avdelningen ansvarar för underhållet av bolagets fastighetsbestånd samt att tekniska lagkrav uppfylls. Avdelningen ansvarar också för utveckling av befintliga och nya fastigheter utifrån bolagets övergripande mål och uppdrag. Hos oss på KBAB får du ta del av en spännande verksamhet och jobba tillsammans med många kompetenta medarbetare. Vår arbetsplats finns centralt i Karlstad där vi erbjuder en fin arbetsmiljö i nybyggda lokaler.
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk förvaltare blir ditt uppdrag att förvalta och utveckla KBAB:s fastigheter utifrån ett tekniskt perspektiv inom ett av våra fastighetsområden. Det innebär ett ansvar för ekonomisk planering och uppföljning samt planering, genomförande och uppföljning av underhåll för att säkra fastighetsbeståndets goda skick och långsiktiga utveckling. Du arbetar både strategiskt och operativt och hanterar frågor på både kort och lång sikt. Ett viktigt inslag i rollen är att säkerställa att samtliga byggnader inom tilldelat ansvarsområde uppfyller lag- och myndighetskrav utifrån byggnadernas tekniska förutsättningar. Rollen förutsätter ett nära samarbete med bolagets områdeschefer och med andra roller inom bolaget, men även med externa parter så som konsulter och entreprenörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Analysera underhållsbehov och ta fram underlag till underhållsplanen genom att exempelvis inventera och besikta fastigheter, samt utifrån det ta fram förslag på åtgärder.
- Ekonomi- och budgetansvar för underhållsbudgeten i tilldelat fastighetsområde vilket innebär att ta fram underlag för budget, prognos och bokslut.
- Planera, genomföra och följa upp åtgärder utifrån drift- och mediastatistik i syfte att driftoptimera byggnaderna.
- Tillsammans med områdeschef identifiera behovet av nya arbetssätt och rutiner för att uppnå en optimerad drift och skötsel av fastigheterna.
- Vara med i arbetet att upphandla konsulter och entreprenörer för bygg- och anläggningsarbeten.
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du är strukturerad, noggrann och tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du prioriterar med lätthet bland en mängd olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget. Du har förmåga att agera ur ett helhetsperspektiv utifrån bolagets bästa samt förmåga att identifiera hur olika delar påverkar varandra. Som person har du lätt för att bygga goda relationer och samarbeta med andra. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med motsvarande arbetsuppgifter inom bygg-och fastighetsbranschen samt erfarenhet från arbete med budget och ekonomisk uppföljning. Arbetet kräver att du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, plan- och bygglagen och byggarbetsmiljösamordning. Du har en akademisk examen med inriktning mot exempelvis byggteknik eller fastighetsekonomi/förvaltning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt även mycket goda IT-kunskaper och stor vana av digitala arbetssätt.
Intervjuer sker löpnade under annonseringstiden.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Fysioterapeuter och sjukgymnaster
Barn och ungdomshabilitering 1
-
Ikett Personalpartner AB
-
Hammarö kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
-
Hagfors kommun
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Läs även gärna mer om