Teknisk Support Specialist till Husqvarna Group

Husqvarna AB

Jönköpings län, Jönköping

Tidigare erfarenhet är önskad

12 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Teknisk Support Specialist till Husqvarna Group

Välkommen till en av världens äldsta start-ups!

Vi har verkligen en passion för innovation och med den skapar vi nya lösningar för att förbättra urbana och gröna utrymmen, som används och älskas av många. Genom att ständigt utmana oss själva har vi fortsatt att innovera och återskapa vår verksamhet i mer än tre århundraden.

Detta är vårt arv. Och vår framtid. Och nu vill vi verkligen att du ska bli en del av det.

Vi är på en mission att stärka vår ledande position för kommande decennier. Nu söker vi våra nästa Robotic Support Specialists, för att gå med i vårt team och vara i framkant av denna spännande resa.

Här får du en roll där du verkligen får tänka utanför boxen - och hjälpa oss att hitta innovativa sätt att leverera oöverträffat värde till våra kunder, bygga långvariga relationer och ta våra färdigheter till nya höjder.

Om rollen:

Som medlem av den svenska eftermarknadsavdelningen i teknisk supportgrupp kommer du att vara en produktexpert på Husqvarna Automower-sortimentet för att stödja våra återförsäljare och kunder.

Oavsett om det är via telefon eller digitala lösningar, kommer du att vara den person som våra kunder vänder sig till när det gäller att lösa problem och säkerställa en fantastisk upplevelse med våra produkter. Din passion för att tillföra värde, din nyfikna natur och din vilja att hjälpa andra kommer att göra dig populär bland våra kunder.

Dina nyckeluppgifter och ansvarsområden:

· Teknisk support och service av Husqvarna Automower´s produktkoncept och lösningar

· Teknisk support till Husqvarna återförsäljarnätverk

· Genomföra teknisk och serviceutbildning

· Produktövervakning och avancerad felsökning

· Produktdemonstration

· Utbildning av återförsäljare och slutkunder

· Resa och besöka kunder och återförsäljare (från tid till annan)

· Nära samarbete med Husqvarna affärsfunktioner, återförsäljarnätverk och slutkunder

Plats: Huskvarna, vi använder en hybrid arbetsmodell med upp till 2 dagar på distans i denna position.

Om dig:

Du är en social person som vet hur man arbetar i ett rum med lätthet! Människor runt omkring dig gillar din positiva energi och din kan-göra-attityd, även i mötet med tuffa utmaningar.

Du är driven att lyckas och letar alltid efter nya sätt att förbättra och innovera. Du tänker utanför boxen, är intresserad av ny teknik, har ett öga för detaljer och en naturlig nyfikenhet som alltid håller dig på jakt efter nya och bättre lösningar.

Krav:

Du har en elektrisk bakgrund och har arbetat i några år med support och service inom relevanta områden. Kanske från en roll som tekniker, teknisk försäljning eller tekniska supportfunktioner (eller liknande).

Denna roll kräver körkort typ B, eftersom du från tid till annan kommer att göra några spännande resor runt om i Sverige, för att träffa våra kunder och återförsäljare.

Fräscha upp dina Microsoft Office-färdigheter, inklusive dina CRM-rörelser, och visa upp din smidiga förståelse för att leverera förstklassig efterförsäljning och kundupplevelser. Denna roll är för den som inte är rädd för en snabb, kundfokuserad miljö.

Flytande svenska och engelska är ett måste, och om du redan har erfarenhet av robotgräsklippare, är det ett plus!

Din ansökan:

Kan du föreställa dig själv som en del av detta? Om så är fallet, vänligen skicka oss din ansökan så snart som möjligt, eftersom vi granskar och väljer kandidater kontinuerligt.

Vi accepterar inte ansökningar via e-post på grund av GDPR-regler.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringschef Håkan Lindow, Technical Support Manager på [email protected].

För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Talent Acquisition-partner – Katarina Karlsson på [email protected]

Om vår organisation:

Grundat i Sverige 1689, är Husqvarna Group en global ledare inom utomhuskraftprodukter och innovativa lösningar för både byggbranschen samt skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Husqvarna erbjuder ett brett utbud av kvalitetsmärken för både yrkesverksamma och konsumenter, uppdelat i 3 globala divisioner: Husqvarna Forest & Garden, Husqvarna Construction och Gardena.

CSU Green Space Professional (GSP) fokuserar på yrkesverksamma globalt, som formar gröna utrymmen som berikar våra liv. Dessa yrkesverksamma arbetar inom landskapsvård, kommuner, anläggningsförvaltning, sport- och golfklubbar, etc. Våra batteriprodukter och särskilt vår robotik gör Husqvarna unikt positionerat på den gröna marknaden.

Vi innoverar långt bortom teknik, förbättrar sättet vi möter våra kunder och hur vi betjänar dem. För GSP-målgruppen strävar vi efter att vara “den erkända lösningspartnern för hållbar och innovativ grön rumsförvaltning”.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Rabattkod - Få 25% rabatt på Alla hjärtans dag-presenter hos Smartphoto!
    Mån, 13 jan 2025 - 16:00
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Dagens och morgondagens utveckling
    Mån, 13 jan 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56