Fören Erikshjälpen Second Handbutiker - Logo

Arbetsledare till Erikshjälpen Second Hand i Skövde

Fören Erikshjälpen Second Handbutiker

48 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Arbetsledare till Erikshjälpen Second Hand i Skövde

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet.

Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online.

Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”.

Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter världen över.

Erikshjälpen med samarbetspartners söker nu en arbetsledare för avdelningarna Kläder, skor, barnet & sport till vår butik i Skövde. I Skövde drivs butiken i ett samarbete mellan Pingstförsamlingarna i Skövde och Stöpen, Elim kyrkan och Erikshjälpen Second Hand.

Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter genom att tillsammans med kollegorna i ledningsteamet leda butikens operativa arbete är det här rollen för dig.

Välkommen med din ansökan!

Beskrivning

Som arbetsledare är du operativ och leder och deltar i det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås.

Arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ditt fokusområde i butiken är att leda arbetet på våra avdelningar för kläder, barnet, skor och sport andra avdelningar kan komma att tilldelas efter tillsättning av tjänst.
  • Du leder och deltar i det dagliga arbetet i butik tillsammans med butiksledningen och med butikens medarbetare.
  • Du fungerar som arbetsledare för anställda, volontärer och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter.
  • Du har tillsammans med butiksledningen ansvar för försäljning av varor.
  • Gemensamt ansvara för butiken under öppettid, kommer även ha butiksansvar för vissa lördagar under året.
  • Du introducerar, coachar och utvecklar personer via arbetsmarknadsinsatser.
  • Tillsammans i butiksledningen utvecklar ni verksamheten.
  • I tätt samarbete med verksamhetschef planerar ni, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt.
  • Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken.
  • Du rapporterar till verksamhetschef.

Kvalifikationer

Du har:

  • relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning.
  • god social förmåga och erfarenhet av kundmöten.
  • ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete.
  • delar Vår värdegrund (https://erikshjalpen.se/var-vardegrund/ (https://erikshjalpen.se/var-vardegrund/)) som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.

Meriterande om du har:

  • erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror.
  • dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet.
  • erfarenhet av modebranschen.
  • erfarenhet av eget volontärt arbete, samt att leda volontärer.

Du är:

  • en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
  • självgående, ansvarstagande, och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
  • en glädjefull ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga.
  • genuint engagerad för människor och ser varje människas unika möjlighet till personlig utveckling och förändring.
  • lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt.

Vi erbjuder dig

Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Idéburen organisation, mellan FREMIA och Handelsanställdas förbund. Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.

Villkor:

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.

Omfattning: Heltid.

Tillträde: Enligt överenskommelse, senast 1 april.

Sök tjänsten

Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 31 januari 2026.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35