Lediga jobb
- Jobb
- Redaktör Event
Redaktör Event
AB GaramondStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
2 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi letar efter någon som kan ta ansvar för vårt programinnehåll. Du är en erfaren moderator och redaktör som kommer att ansvara för att ta fram angeläget, relevant och värdeskapande innehåll för vår målgrupp av beslutsfattare inom upphandling.
PMP Public Media Partner är ett uppskattat litet mediebolag med ett par redaktionella sajter i portföljen: Upphandling24 och Inköpsrådet, som båda kompletterar varandra innehållsmässigt, men som har lite olika funktion hos läsarna. Vi arbetar inom affärssegmentet (B2B) och har en unik och stark ställning i vår nisch. Vår målgrupp är primärt upphandlare i offentlig sektor, som vi i dagsläget förser med bland annat dagliga nyheter, debattartiklar, expertkommentarer, nyhetsbrev, konferenser, utbildningar och nätverk.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- På en övergripande nivå bestämma innehåll för konferenser och nätverksträffar, men också i detalj utforma programmen med rätt ämnen och rätt talare. I jobbet ingår mycket kontakt med potentiella talare och du bygger ett ovärderligt kontaktnät bland upphandlare, jurister och leverantörer i hela landet.
- Stå på scen eller framför kamera för att moderera konferenser och nätverksträffar.
- Arbeta med de tekniska lösningar som vi har tagit fram för digitala konferenser, nätverk och utbildningar samt med vårt publiceringssystem Wordpress.
- En del av arbetet är att kommunicera innehåll i konferenser och nätverksträffar i textform. Du måste därför kunna uttrycka dig rappt och korrekt i text, med god svenska.
- Du samverkar med våra övriga avdelningar; redaktion, marknad och annons.
KVALIFIKATIONER
Du har en bakgrund som journalist eller redaktör och du:
– kan och har erfarenhet av att självständigt ta fram redaktionellt programinnehåll och hitta talare inom B2B.
– är en erfaren moderator och trivs med att stå på scen och framför kameran.
– är en nyfiken, orädd och utåtriktad person som har lätt för att skapa nya kontakter.
– är van att arbeta med – och orädd inför att arbeta med – tekniska lösningar för digitala event.
– har förmåga att skriva affärsstöttande texter kring våra egna event.
– arbetar strukturerat och systematiskt – och håller alltid deadline, med god framförhållning i alla processer.
– har en väl utvecklad samarbetsförmåga och vilja att samverka med övriga i teamet.
– har självklart ett korrekt språkbruk i skrift och tal, och är stilistiskt säker med en lätt och ledig svenska.
Det är meriterande om du har kunskaper om upphandling sedan tidigare, men det är inget krav. Vi ser gärna att du har arbetat med betalande samarbetspartner tidigare.
Vi erbjuder ett roligt, varierat arbete i ett trevligt team. Det finns möjlighet att arbeta en hel del hemifrån om du önskar det, men vi har också ett väldigt mysigt kontor centralt i Stockholm. Du måste dock alltid kunna vara på plats (oftast i Stockholm) på våra konferenser, nätverksträffar och utbildningar. Företaget erbjuder självklart friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag.
Tillträde: snarast
Lön: efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 20 december 2024. Vi kallar till intervjuer löpande.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Circle K Detaljist AB
-
Recnet
-
Recnet
-
NXT Interim Stockholm AB
-
KALLHÄLLS NYA VÅRDCENTRAL
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26