Saltängens Mekaniska Verkstad AB - Logo

Logistik- och Godsmottagningsansvarig på Saltängen

Saltängens Mekaniska Verkstad AB

6 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Logistik- och Godsmottagningsansvarig

Saltängen grundades år 1950 och anlitas idag av Sveriges ledande industri- och byggföretag. Vår unika arbetsmetod från inspektion till revision innebär att vi tar ett helhetsansvar för den föreslagna och levererade lösningen. Struktur, kapacitet och kompetens gör oss till en komplett projektpartner.

Vill du ha en nyckelroll där du skapar ordning, struktur och flyt i hela vår logistik- och godsmottagningskedja? Hos oss får du en varierad roll där du kombinerar praktiskt arbete med administration och där ditt engagemang verkligen skapar skillnad.

Om jobbet

I denna tjänst får du en central roll i vår logistik- och godsmottagningskedja. Här är du den som håller ordning på flödet av inkommande och utgående gods och material.

Du ansvarar för den dagliga styrningen av godsmottagningen där det bland annat ingår bokning av transporter och inleveranser, hantera beställningar av material och kläder, lagerhållning av produkter samt följa upp besiktningar och valideringar av utrustning.

Rollen innebär både praktiskt och administrativt arbete, med många kontaktytor inom verksamheten – från inköp och verkstad till projektledning och depåpersonal. Du blir en viktig del av ett engagerat team som tillsammans ser till att våra projekt får rätt material, i rätt tid och på rätt plats.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Styra och samordna godsmottagningen i det dagliga arbetet
  • Kontrollera inkommande gods mot följesedel och märka upp material
  • Boka frakter och avropa avfallstömningar
  • Hantera distributionen av kläder till personal
  • Hantera farligt avfall i och från verkstaden
  • Bidra till förbättringar och utveckling av logistik och samarbete med depåverksamheten

Vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av logistik eller godsmottagning och som trivs med att arbeta både praktiskt och administrativt. Du gillar ordning och struktur, tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du ser vad som behöver göras och bidrar aktivt till förbättringar i det dagliga arbetet. Du har god IT-vana, framför allt i Microsoft 365 och Office. Du ska kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har truckförarbevis samt förarbevis för mobila arbetsplattformar eller ADR 1.3.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. För att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du har ett starkt driv, är lösningsorienterad, god förmåga att kommunicera och delar Saltängens värderingar, Engagemang, Öppenhet och Noggrannhet.

Omfattning och placering

Heltid med placering i Norrköping.

Låter det här som du? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.

Saltängen - Sveriges mest engagerade industripartner

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00