Concentrix Sweden AB - Logo

Resekonsult till SAS i Helsingborg

Concentrix Sweden AB

Skåne län, Helsingborg

Tidigare erfarenhet är önskad

16 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Upplev en karriärtransformerande möjlighet!

Concentrix är ett globalt företag som specialiserar sig på teknik och tjänster som stödjer framtiden för varumärken i över 70 länder. Med några av världens största och ledande varumärken i vår kundbas finns det en god chans att du redan har interagerat med en av våra 440 000 kollegor på Concentrix. Våra anställda levererar exceptionell kundservice till våra kunders kunder, vilket hjälper dem att växa sina verksamheter och bygga starka relationer.

Om du letar efter inspiration och vill växa i din karriär, uppmuntrar vi dig att ansöka om rollen som Resekonsult för vår helt nya kund SAS och gå med i ett nätverk av anställda runt om i världen. Du kommer att vara en del av teamet som skapar exceptionella kundserviceupplevelser för SAS:s privata kunder. I denna roll kommer du att arbeta från vårt kontor i Helsingborg, Sverige.

Om rollen

Ditt dagliga arbete kommer att innebära att stödja SAS:s danska privata kunder med frågor relaterade till flygbokningar, betalningar och onlinetjänster, bland andra uppgifter. Du kommer att ge uppdateringar och dela information om flygtider, tillgängliga destinationer och särskilda krav (som rullstolsaccess eller att resa med husdjur). Dessutom kommer du att vara en expert på att planera och föreslå smarta lösningar för kunder som står inför utmaningar som inställda eller ombokade flyg, förseningar eller förändringar i scheman. Du kommer också att hjälpa till med betalningar och återbetalningar. Kundsupport kommer att ges via telefon och chatt.

För att trivas i denna roll

Vi söker någon som är en utmärkt lyssnare, proaktiv och alltid strävar efter att skapa en exceptionell kundupplevelse. Du är naturligt positiv och energisk, och balanserar professionalism med personlighet och engagemang. Du har starka verbala och skriftliga kommunikationsfärdigheter. Du trivs med att arbeta självständigt och är flexibel när det gäller förändringar i din arbetsbelastning. Stresshantering är en avgörande egenskap för att trivas i denna roll.

· Du är flytande i danska (C1) och engelska (B2), både i tal och skrift.

· Du är tillgänglig för att arbeta under kundcentrets öppettider, som är måndag till fredag från 07:00 till 19:15 och helger från 09:00 till 18:15.

· Du kan arbeta på plats från vårt kontor i Helsingborg.

· Du är minst 18 år gammal.

· Du har god datorvana.

· Du har minst 6 månaders erfarenhet av kundservice.

Vad vi erbjuder dig

Vi kommer att säkerställa att du har de bästa möjligheterna att lyckas i denna roll genom att erbjuda ett 7-veckors utbildningsprogram, där praktisk träning och uppgifter ges så att du är redo att hantera ärenden självständigt. Du kommer att arbeta med modern utrustning och stödpersonal för att hjälpa dig utvecklas till en utmärkt kundrepresentant. Dessutom kommer du att få regelbunden feedback för att stödja din fortsatta utveckling. På Concentrix finns det alltid en karriärväg för dem som är villiga att avancera, med nästan 80 % av våra teamledare som har blivit befordrade internt!

· 7 veckors utbildningsperiod

· Kollektivavtal med “Unionen”

· Möjligheten att starta något helt nytt med engagerade kollegor

· Bra kollektivtrafikförbindelser med ett kontor i stadens centrum

· 25 betalda semesterdagar per år, ett årligt friskvårdsbidrag på 3 500 SEK, plus andra förmåner

· Interna karriärprogram

Plats och arbetsarrangemang

Denna position är kontorsbaserad och ligger på vårt kontor i Helsingborg. Under de första sex månaderna kommer arbetet att ske helt på plats för att säkerställa en solid introduktion och en smidig integration i rollen och teamet. Efter denna period kommer det att finnas möjlighet till en hybrid arbetsarrangemang, inklusive delvis distansarbete, förutsatt att specifika kompetenskrav som ställs av arbetsgivaren uppfylls. Ytterligare detaljer om detta kan delas under rekryteringsprocessen om du finner detta intressant.

Om jobbet

· Startdatum: 2026-01-05

· Anställningstyp: Tillsvidare, heltidsanställning med 6 månaders provanställning.

· Arbetstider: Måndag – fredag: 07:00-19:15 och helger: 09:00-18:15 (Dina skift kommer att ligga inom dessa öppettider, 40 timmar/vecka).

· Plats: Concentrix kontor i Helsingborg, Rönnowsgatan 8.

Låter detta intressant för dig? Intervjuer och rekryteringsprocessen startar omedelbart, så ansök idag! Vi ser fram emot din ansökan!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00