Ledigt jobb: Frontofficepersonal
- Jobb
- Office Coordinator på Remedy Entertainment
Office Coordinator på Remedy Entertainment
Remedy Entertainment Sweden ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
83 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Office Coordinator på Remedy Entertainment
Remedy Entertainment, skaparen av Control®, Max Payne®, Alan Wake®, och en av de ledande oberoende spelföretagen i världen, söker en Office Coordinator för att stödja oss i skapandet av högkvalitativa spelupplevelser för nästa generation av spel.
I rollen som Office Coordinator på Remedy kommer du att ha en viktig och mångsidig roll i att stödja vårt kreativa och dynamiska studio. Du kommer att vara en central person med många kontaktpunkter för att säkerställa att vårt kontor fungerar smidigt och effektivt. Ingen dag är den andra lik inom spelutveckling, och du kommer att arbeta både högt och lågt för att hjälpa till där det behövs.
Detta är en tillsvidareanställning med provanställning, och den önskade startdatumet skulle vara så snart som möjligt. Rollen är heltid, baserad på vårt kontor i Stockholm, och dina arbetstider skulle vara vardagar mellan 8-16.
Vi välkomnar entusiastiskt olika synpunkter och bakgrunder. Vi på Remedy värderar och är engagerade i att säkerställa en inkluderande och säker arbetsmiljö för alla våra teammedlemmar.
VAD DU FÅR GÖRA
- I denna roll kommer du att hålla kontoret igång smidigt på daglig basis - se till att våra utrymmen är rena, välfyllda och välkomnande. Du kommer att vara den person som anställda, besökare och leverantörer vänder sig till för att få hjälp med praktiska behov, IT-samordning och kontorsrelaterade förfrågningar.
- Arrangera affärsresor och boende för anställda, kandidater och besökare.
- Arbeta i nära samarbete och vara proaktiv när det gäller evenemang, aktiviteter och planering tillsammans med vårt finska kontor, och se till att saker hanteras i tid för båda våra kontor.
- Hantera post, paket, fakturor, utgifter och beställningar av kontorsmaterial.
- Underhålla köket, kaffemaskiner och gemensamma utrymmen; stödja lätt underhåll och möblering.
- Planera, boka och vara värd för interna evenemang och aktiviteter som frukostar, julmiddagar, filmkvällar, yogapass och språkkurser.
- Stödja onboarding med välkomstpaket, kontorsturer och interna kommunikationsuppdateringar.
- Assistera anställda med dagliga behov som skrivbordsflytt, bokningar, mat/taxi-beställningar och åtkomstförfrågningar.
- Ge support på plats för IT (skrivarfobbar, gäst-Wi-Fi, arbetsstationer, förberedelse av möteslounger).
- Vara kontaktperson för städning, underhåll och andra tjänsteleverantörer.
VAD DU TAR MED DIG TILL ROLLEN
- Du har liknande arbetslivserfarenhet som Office Coordinator, receptionist eller kundservicemedarbetare, där utmärkt service har varit i fokus.
- Du har erfarenhet av Microsoft Office-program (Excel, PowerPoint, Word, Outlook).
- Du är van vid att arbeta i en internationell miljö och har utmärkta verbala, skriftliga och interpersonella färdigheter på engelska och svenska för att säkerställa smidig kommunikation med kollegor, leverantörer och besökare.
- Du är serviceinriktad, utåtriktad, har en lättillgänglig personlighet och försöker alltid hitta den bästa lösningen.
- Du trivs med att arbeta i en teammiljö, dela idéer och lära av andra. Du är van vid att samarbeta med kollegor från olika avdelningar och kan kommunicera och presentera dina idéer på ett klart och sammanhängande sätt. Som teammedlem är du engagerad i att bidra till en vänlig och inkluderande arbetsmiljö.
- Du kan arbeta självständigt, vara proaktiv och organiserad, samtidigt som du kan vara uppmärksam på detaljer och dokumentera ditt arbete.
VAD ÄR FÖRDELARNA FÖR DIG?
- På Remedy får du arbeta med fantastiska, minnesvärda spelupplevelser för våra spelare, i en studio där din åsikt värderas och din kreativa frihet uppmuntras.
- Vi arbetar i en miljö som värderar både individuellt och teamwork, vilket säkerställer att allas röst hörs och arbetsbelastningen förblir rimlig. Vi tror på och stödjer balans mellan arbete och privatliv. Glada människor arbetar bättre!
- Vi erbjuder en omfattande uppsättning anställningsförmåner och ett årligt bonussystem samt möjligheter för dig att utveckla dina färdigheter ytterligare. Dessutom får du i Sverige upp till 6 veckors betald semester, utöver allmänna helgdagar och andra speciella tillfällen.
- Vi har två kontor, ett i Finland, i Helsingfors storstadsområde, och ett i Stockholm, Sverige. Båda platserna är kända för sin exceptionella livskvalitet, gratis utbildning och orörd natur vid din dörr. Denna roll är för vårt kontor i Stockholm.
För att ansöka, vänligen fyll i ansökningsformuläret med ditt CV (på engelska), arbetsreferenser och annan information som är relevant för tjänsten. Denna tjänst kommer att tillsättas så snart lämpliga sökande har hittats.
Gå med oss så får du upptäcka ett livligt, sammanlänkat universum fyllt med berättelser och karaktärer som stannar kvar hos dig länge efter att du stängt av.
Under de senaste 25 åren har vi byggt en unik, människofokuserad miljö där modig kreativitet blomstrar. Du kommer kanske att bli överraskad av nästa sak vi släpper, men du kommer inte att tvivla på att det är Remedy.
Remedy-kulturen består av tre kärnvärden. De beskriver vilka vi är och hur vi arbetar och interagerar tillsammans. Vi baserar våra beslut och handlingar på kamratskap, banbrytande anda och smart kreativitet. Våra tre kärnvärden tillsammans gör oss till One Remedy.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb