Ledigt jobb: Fastighetsförvaltare
- Jobb
- Fastighetsförvaltare till Lantmännen Fastigheter
Fastighetsförvaltare till Lantmännen Fastigheter
Lantmännen ek förStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
18 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Fastighetsförvaltare till Lantmännen Fastigheter
Är du en erfaren Fastighetsförvaltare med intresse för både tekniska och kommersiella fastighetsfrågor, eller projektledare med intresse för att utvecklas inom förvaltning? Vill du arbeta i en växande organisation med ett stort fastighetsbestånd där du kan göra skillnad på riktigt? Då har du chansen att bli vår nya kollega på Lantmännen Fastigheter.
Lantmännen Fastigheter är ett av Sveriges större fastighetsbolag med cirka 150 fastigheter på 80 orter och en total lokalyta på 1,3 miljoner kvadratmeter. Drygt hälften av lokalerna används inom Lantmännenkoncernen, medan resten hyrs ut externt. Vår affärsidé är att tillsammans med våra kunder skapa värde genom förvaltning, förädling och aktivt arbete med fastighetsportföljen. Visionen är att vi med hög lönsamhet ska utveckla vårt fastighetsbestånd för långsiktigt ägande och skapa mervärde för våra kunder.
Vi växer och söker nu en Fastighetsförvaltare till vårt team i Stockholm. Hos oss blir du en del av ett starkt varumärke som ständigt utvecklas!
Det här kommer du att göra
Som Fastighetsförvaltare hos oss tar du helhetsansvar för en del av vårt varierade fastighetsbestånd, som omfattar produktionsanläggningar, logistikfastigheter, kontor och handelslokaler i mellersta och norra Sverige.
I din roll ingår löpande fastighetsförvaltning, budget- och resultatansvar, hyresförhandlingar, upphandlingar samt att driva investerings- och utvecklingsprojekt. Du kommer även att bidra som medlem i vår interna teknikgrupp som erbjuder teknisk expertis till samtliga regioner.
Du är placerad på Lantmännens huvudkontor i Stockholm, men reser regelbundet inom din region, främst på dagsbasis. Du rapporterar till Regionchef Stockholm och ingår i ett team av ytterligare 5 medarbetare med bred kompetens inom fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
- Mångårig erfarenhet av både teknisk och kommersiell fastighetsförvaltning, där en tyngd inom den tekniska förvaltningen är starkt meriterande. Alternativt har du erfarenhet som projektledare och har ett starkt intresse av att utvecklas inom förvaltning.
- Erfarenhet av att leda tekniska projekt inom exempelvis underhåll, lokalanpassningar och ombyggnationer.
- God vana av att arbeta med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning.
- Erfarenhet av hyresförhandlingar och upphandlingar.
- Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik.
- Goda språkkunskaper i både svenska och engelska.
- B-körkort.
Du är:
- Affärsinriktad och lösningsorienterad med en stark förmåga att skapa och utveckla långsiktiga relationer, vilket gör dig till en uppskattad samarbetspartner för både hyresgäster och kollegor.
- Strukturerad och har en stark planeringsförmåga, vilket gör dig skicklig på att organisera och prioritera ditt arbete.
- Samtidigt är du tillmötesgående och anpassningsbar, vilket gör att du hanterar förändrade förutsättningar med lätthet.
- Trygg i att fatta beslut och tar gärna egna initiativ för att driva arbetet framåt.
- Uthållig och resultatinriktad. Du arbetar tålmodigt för att uppnå hållbara och långsiktiga resultat. Din målmedvetenhet och uthållighet gör att du inte ger upp förrän målen är nådda.
Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 29/1. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.
För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.
Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Malin Allard, Talent Acquisition Specialist, på [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se (http://www.lantmannen.se).
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
GX Consulting
-
GX Consulting
-
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare
GX Consulting
-
Value Sales
-
Submit
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56