Digitalenta AB - Logo

Channel Marketing Lead till Samsung Nordics

Digitalenta AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

97 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi hjälper nu Samsung Nordics att hitta en Channel Marketing Lead för en heltidsanställning på temporär basis! Denna roll är baserad på deras kontor i Kista (Stockholm) och sträcker sig från januari till slutet av oktober 2026.

Om rollen:

Channel Marketing Lead B2C sitter i IT-avdelningen men arbetar också med kollegor i andra avdelningar. Visionen är att leverera marknadsföringsaktiviteter av högsta klass, planer och uppföljning tillsammans med externa parter som hjälper oss att positionera oss som det ledande varumärket inom B2C-segmentet. För att stödja försäljningen både idag och i framtiden.

I det dagliga arbetet kommer jobbet att innebära saker som att bygga marknadsföringsplaner med våra B2C-kunder, sätta upp samarbeten med externa partners, leverera kampanjer, i butik och evenemang med toppklassig upplevelse.

Om du drivs av att vara nära försäljning och vinna, då är detta företaget för dig!

Jobbansvar och nyckelleveranser:
  • Implementera och driva marknadsföringsplanen tillsammans med försäljningsteam och produktchefer för att maximera effekten av B2C-produkter (gaming och desktop-monitorer)
  • Skapa och leverera digitalt engagemang, kampanjer och närvaro tillsammans med externa partners och kanaler
  • Leverera bästa möjliga digitala upplevelse på partnerwebbplatser – maximera Samsungs synlighet
  • Hantera utvecklingen och kommunikationen av B2C-produktverktyg
  • Ansvara för att sätta mål och KPI:er, genomförande och uppföljning av de aktiviteter som genomförs
  • Briefing och projektledning av kreativa-, media- och aktionsmarknadsföringsbyråer inom Samsungs nätverk och följa upp aktiviteter och investeringar regelbundet
  • Butiksupplevelse såsom skyltar och POS-material
  • Gaming-evenemang
Rollens uppgifter inkluderar:
  • Det övergripande målet är att öka varumärkespreferensen, skapa önskan och övervägande av våra IT B2C-produkter för att hjälpa Samsung att förbli det mest innovativa och konsumentfokuserade varumärket i Norden.
  • Du är en mycket viktig del av det bredare marknadsföringsteamet, som arbetar med ett 360-graders perspektiv och stort digitalt fokus.
  • Du är den centrala ledaren i att driva samarbetet tillsammans med våra KAM:ar och produktchefer för att leverera försäljningsplaner.
  • Din viktigaste uppgift är att ta vår marknadsföringsstrategi och omvandla den till möjligheter och aktiviteter med både nya kanaler och kunder.
  • Med dig i ledningen kommer alla produkter inom Samsungs IT B2C-sortiment garanterat att synas genom det engagemang du skapar med våra kunder.
Huvudkompetenser vi söker:
  • Interagera och presentera - Kommunicerar och nätverkar effektivt. Övertygar och påverkar andra framgångsrikt. Relaterar till andra på ett självklart och avslappnat sätt.
  • Skapa och konceptualisera - Öppen för nya idéer och erfarenheter. Söker lärande möjligheter. Hanterar situationer och problem med innovation och kreativitet. Tänker brett och strategiskt. Stöder och driver organisatorisk förändring.
  • Organisera och genomföra - Planerar i förväg och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt. Följer riktlinjer och procedurer. Fokuserar på kundnöjdhet och levererar en kvalitetsservice eller produkt enligt överenskomna standarder.
  • Analysera och tolka - Visar bevis på tydligt analytiskt tänkande. Kommer till kärnan av komplexa problem och frågor. Tillämpa egen expertis effektivt. Lär sig snabbt ny teknik. Kommunicerar väl i skrift.
Relevanta kvalifikationer, utbildning och träning:
  • Universitetsutbildning inom marknadsföring och kommunikation
  • Minst 2-6 års erfarenhet inom kund-/kanalmarknadsföring mätt på försäljningsökning
  • Fördelaktigt med erfarenhet från konsumentelektronikbranschen
  • Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare
Relevanta tidigare arbetslivserfarenheter:
  • Bevisad erfarenhet av att sätta planer baserat på övergripande marknadsföringsstrategi och genomföra planerna på framgångsrika sätt
  • Stark erfarenhet av och förståelse för att utveckla integrerade digitala marknadsföringsplaner, aktiviteter, butiksdisplayer och evenemang
  • Bevisad erfarenhet av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt
  • Solid erfarenhet av kundkanalintegrering och försäljningsmaximering (omni-channel perspektiv, webbplatser, ATL, aktiveringar)
  • Erfarenhet av att arbeta med kunder eller externa partners (trade marketing eller kanal-/kundmarknadsföringsroller)
  • Självsäker och skicklig i marknadsföringsprojektledning eller ledarskap
  • Erfarenhet av att arbeta med kampanjanalys
  • Stark affärssinne och erfarenhet av att arbeta nära försäljningsteam för att öka marknadsposition och driva försäljning
  • Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft att se lösningar istället för problem, som kommer att leva vårt varumärkes ethos att göra det du inte kan
  • En djärv och ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabb och mycket förändringsbar miljö utan att tappa motivation eller fokus på slutmålet
  • Du drivs av önskan att maximera effekten av alla våra kampanjer, vilket säkerställer att vi leder synligheten och räckvidden på marknaden. Digital är ditt andra namn, du trivs med att omvandla strategi till handling, maximera digital närvaro och synlighet i alla beröringspunkter.
Om uppdraget

För detta uppdrag kommer du att anställas som heltidskonsult av Digitalenta. Vi erbjuder våra konsulter ett generöst paket inklusive sjukvårdsersättning, försäkringspolicy, betalda semesterdagar och pensionssparande. Dessutom kommer du också att ha en dedikerad konsultchef tillgänglig under hela din anställning hos oss, utöver valfria nätverksaktiviteter med vårt nätverk av konsulter.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00