IT-tekniker till Roxtec

Roxtec International AB

Blekinge län, Karlskrona

Tidigare erfarenhet är önskad

21 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Kom och bli en del av vår tillväxtresa. Vi investerar ständigt i både kompetens och teknik för att skapa en utmärkt kundupplevelse. Vill du hjälpa oss att möjliggöra vår verksamhet digitalt och säkerställa att vi har en bra grund för samarbete och innovation? Vill du arbeta med den senaste teknologin? Tillsammans kommer vi att fortsätta ge våra kunder världsklassinnovationer för skydd av liv och tillgångar. Om du delar vår passion för enkelhet och flexibilitet och trivs i en snabbt föränderlig miljö där nästan allt är möjligt, kommer du att få fantastiska möjligheter att växa både professionellt och personligt. Vi erbjuder en dynamisk organisation med stort engagemang, kundfokus och en samarbetskultur.

Positionen
Vi söker en driven IT-tekniker med ett helhetsperspektiv. Du kommer att vara en del av vårt globala IT-team och vara en nyckelspelare i IT-driftsteamet på Roxtec. Vi tror att du har bred kunskap och erfarenhet inom IT-service och support, en stark motivation och en vilja att lära. För att lyckas i denna roll behöver du ha ett genuint intresse för IT och vara villig att utmana befintlig kunskap, arbetsmetoder och implementeringar.

Roxtecs IT-avdelning täcker drift, utveckling och support för alla 30 dotterbolag i koncernen, världen över. IT-avdelningen är baserad på Roxtecs huvudkontor i Karlskrona, Sverige, där alla system, från ERP till andra specialapplikationer, underhålls och utvecklas.

Nyckelansvar

  • Fungera som första kontaktpunkt för kollegor som söker teknisk hjälp
  • Utföra fjärrfelsökning med hjälp av diagnostiska tekniker och relevanta frågor
  • Bestämma den bästa lösningen baserat på problemet och de uppgifter som tillhandahålls
  • Hantera beställningar av IT-utrustning
  • Vägleda kollegor genom problemlösningsprocessen
  • Vidarebefordra olösta problem till nästa supportnivå
  • Ge korrekt information om IT-produkter eller tjänster
  • Registrera händelser och problem samt deras lösningar
  • Följa upp och uppdatera begärningsstatus och information
  • Överföra feedback eller förslag till rätt intern grupp
  • Identifiera och föreslå möjliga förbättringar av procedurer

Du kommer också att

  • Hjälpa dina kollegor inom andra områden av vår IT-miljö vid behov
  • Hjälpa till att skapa och utvärdera tekniska och säkerhetskrav internt och gentemot externa partners och leverantörer
  • Säkerställa kontinuerliga förbättringar inom dina ansvarsområden

Bra att ha

  • Bevisad erfarenhet som supporttekniker eller annan kundsupportroll
  • Tekniskt kunnig med arbetskunskap om IT-automatisering
  • God förståelse för kontors-IT-miljöer byggda på Microsoft 365-tjänster
  • Förmåga att diagnostisera och lösa grundläggande tekniska problem
  • Flytande engelska
  • Utvecklade kommunikationsfärdigheter
  • Kundorienterad och lugn
  • Förmåga att samarbeta och kommunicera väl med andra avdelningar
  • Stark uppmärksamhet på detaljer och problemlösningsförmåga
  • Förmåga att trivas i en snabb miljö och att arbeta under press

Du tar ansvar för ditt eget arbete. Du är nyfiken, organiserad och fokuserad på kundnöjdhet och leverans av hög kvalitet. Du uppskattar teamwork, bidrar med laganda och gillar att ta ansvar. Du är öppen för nya idéer och erfarenheter, söker kunskap och hanterar situationer och problem med kreativitet, men du kan också relatera till välkända standarder och metoder.

Tillit, enkelhet och flexibilitet är nyckelprinciper för oss på Roxtec och bör kännas naturligt även för dig. Läs gärna mer om våra sju Roxtec-kärnvärden som sattes för cirka 30 år sedan och som fortfarande är riktlinjer för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi alla, en och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du kan hitta Roxtecs kärnvärden här (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en)).

Ansökan
Om du har några frågor angående positionen, vänligen kontakta Johan Nöjd, Manager Digital Workplace, +46 733 31 31 72, eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer görs löpande, så vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, och senast den 2025-01-30. Den slutliga kandidaten kommer att genomgå bakgrundskontroller.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriserna i Sverige 2025-01-09: Vad kostar det att ladda bilen?
    Tors, 9 jan 2025 - 13:15
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56